|
Inlägg #1: Postat: 2006-02-12 11:00:00
|
|
ts |
Vilken stinkande sörja av självhat, PK och multikulti. Att kunna analysera och kritisera intoleranta aspekter hos islam i Europa utan att bli anhållen av säkerhetspolisen är knappast samma sak som att tvinga på resten av världen "konsumtionssamhället".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-12 12:45:00
|
|
Ramona Danlen |
Vi som bor i västvärlden vet ganska bra hur det ser ut i det arabiska mellanöstern. Och därför kan vi alltid välja vart vi vill bo. Vi som är födda i väst och inte trivs kan flytta. Men de som är födda i förtryckarländer flyr till väst. Varför då? Borde det inte vara tvärtom om väst var pest? Jag avskyr att se kvinnor insvepta i lakan. För mig som kvinna är det kränkande. Det är min åsikt! Det är dyrt med yttrandefrihet!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-12 14:38:00
|
|
Biff |
Typisk relativistisk smörja. Det är jätteenkelt att sätta sig ner och skriva en text om hur det i den postmoderna teorin inte går att bevisa att de västerländska värderingarna är de bästa sanningarna. Rent teoretiskt går det ju nämligen inte att bevisa varför man ogillar att få spöstraff, eller varför man vill leva och göra som man vill. Därför anses alla kulturella sanningar lika goda.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-15 23:10:00
|
|
Uno Hansson |
Behovet av förändring gäller oss alla, skriver du. Du får gärna förklara och lista exakt vilka förändringar som du menar. Av din långa och intetsägande text och en massa floskler hit och dit förstår jag inte alls vad du menar. Kan du ge någon som helst vägledning, så att vi vet vad vi har att rätta oss efter?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-16 12:27:00
|
|
Piripiri |
Bra och läsvärd artikel. Det är oerhört svårt att se världen från något annat håll än ens eget. Men heder åt dem som försöker!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2012-06-28 13:42:00
|
|
Alexander |
Jag vet inte om jag skrattar utav skribentens sorgliga ointelligens eller utav den genomlysande trångsynthet han innehar. Nåväl. Varför kommentera skit? Kanskr för att det är så irriterande med den här typen av smörja.
|
| |