Anna Sjödins story luktar efterhandskonstruktion

Den här tråden diskuterar artikeln Anna Sjödins story luktar efterhandskonstruktion.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2006-01-31 12:09:00
Anders Klasson
Många Iranier Röstar på SD
och det är möjligt att Svenska Folket vet om att det är så,den här
vakten kanske oxå gör det och då
är det ju liksom bäddat för konflikt
mellan honom och SSU-basen.
SSU-arna har ju bedrivit en veritabel
Hets-jakt på SD:are och det är väl
inte att förvånas över att SD nu
kräver att SSU-basen avgår.
Inlägg #22: Postat: 2006-01-31 12:25:00
steno
DN svarade så här på min invändning att Crazy Hors inte var någon brats-krog:Tack för ditt brev. Du har naturligtvis rätt om Crazy Horse. Men min text utgick framför allt från hur många ungdomar känner sig illa behandlade i krogmiljöer, och där lyxkrogarna runt Stureplan bara är yttersta spetsen.
Hälsning-Henrik Brors
Inlägg #23: Postat: 2006-01-31 16:12:00
Beckisbarnet
Skrämmande att så många verkar tycka att offret får skylla sig själv. Det är ju helt uppenbart att Anna Sjödin blivit grovt misshandlad med tanke på hennes blåmärken på kroppen. Vakten däremot hade inga blåmärken. Vem har då misshandlat vem? Har Anna Sjödin slagit sig själv?
Inlägg #24: Postat: 2006-01-31 16:36:00
Beckisbarnet
Jag kom att tänka på Osmo Vallo-fallet. Var det inte han som snubblade i cellen och slog ihjäl sig själv? I likhet med det kanske Anna Sjödin snubblat på golvet på Crazy Horse och ådragit sig alla dessa blåmärken & dylikt?
Inlägg #25: Postat: 2006-01-31 18:45:00
Janne B
I ett samhälle nästan utan auktoriteter så har många svårt att rätta sig efter att vakter har rätt till viss våldsutövning och poliserna ännu mer. Staten utövar sitt maktmonopol genom dessa och militären. Man kan beklaga denna ordning men så är det. Går jag in på en krog är jag gäst där, andra bestämmer därinne. Absolut inte jag som är tillfällig gäst. .
Inlägg #26: Postat: 2006-01-31 20:23:00
puffeltufflan
Är det så, att "vårat ego" har fått sig en törn? för den bild VI byggt upp om henne,man känner sig lurad när det visar sig att hon är precis som"vem som helst"som kan hamna i trubbel.Är det en efterhandskonstruktion så är det antagligen en panikhandling för att"rädda skinnet"Sen är hon en offentlig person,en taleskvina f d unga & bör ju verkligen undvika sånt i fortsättningen.Bakom varje offentlig person,finns det en människa med känslor & ett privatliv.D flesta har nog"pinkat utanför"nångång;
Inlägg #27: Postat: 2006-01-31 21:32:00
Janne B
SVT Debatt kl 2200 i kväll:
31/1: Debatt
Vems fel är krogvåldet?
Finns det en väktarkultur som skapar våld?
Kränger giriga krogägare sprit till redan överförfriskade gäster - och låter väktarna få ta smällen?
Eller är krogvåldet ett uttryck för ett hårdnande samhällsklimat?
Inlägg #28: Postat: 2006-02-01 10:41:00
Jan E
Spekulationerna rullar på, men tycker ni det är intressant så ok för mig. Mer intressant tycker jag är det faktum att SSU nu tydligen ska pröjsa arvode till linslusadvokaten Silbersky. Undrar vad medlemmarna tycker? Men pengar till kändisadvokat är förstås en förmån som även tillkommer vanliga SSU-medlemmar som hamnat i knipa efter fyllebråk på krogen, för i en sosseorganisation måste väl alla ha samma möjligheter, eller?
Inlägg #29: Postat: 2006-02-01 13:07:00
Clam
Det finns alltså en spänning under ytan. Även respektabla och väletablerade personer kan frontalkollidera i stockholmsnatten och skända varandra med fördomsfulla tillmälen. Det gäller att förhålla sig sansat och konstruktivt till detta, och det gör det flesta här. Men några verkar upplivade av det inträffade, och från ett par håll - Billy Butt å ena sidan och Anders Klasson å den andra - hetsas det. Snälla, sluta med det.
Inlägg #30: Postat: 2006-02-01 14:43:00
Unto S
Anna S är mycket skicklig, så skicklig som Butt säger: ”Anna Sjödins story luktar efterhandskonstruktion”. Jag försökte göra samma efterkonstruktion och skada mig själv på samma ställen som Anna S har skador, men det gick inte, men klart, jag är inte lika skicklig som Anna S.
Inlägg #31: Postat: 2006-02-01 14:47:00
Janne B
Oprah Winfrey show på Trean tittade jag på alldeles nyss. Där vädrade en blandad publik fula ord och fördomar. Rätt hemska exempel gavs men publiken förhöll sig lugn. Oprah har i flera år försökt bannlysa ordet "nigger" och kallar det för "N-ordet" i stället, för att det har en så svår historisk belastning.Men så visar det sig att färgade ofta skriker nigger åt varandra, eller kamratligt hälsar varandra med orden "hej på dig nigger" osv.
Inlägg #32: Postat: 2006-02-03 14:30:00
Zonkad
Jag håller med om att hennes story inte håller, förmodligen var de riktigt packade för att bli utslängda. Däremot så finns det gott om vakter som inte drar sig en sekund för att slå skiten ur folk oavsett om det är för att gästerna är för fulla, har fel skor eller hudfärg. Har själv bevittnat en mängd misshandlar av vakter ibland 4-5 stycken av samma vakter under samma kväll och varit med om en själv.
Inlägg #33: Postat: 2006-02-05 02:44:00
Mr M
Skador uppstår lätt vid bråk. Ingen har ifrågasatt dom skador SSU-basen hade utan på vilket sätt dom uppstått. Vakten har erkänt att han slog henne med batongen strax efter han fick en smäll av henne och undertiden hon höll i hans kläder så att han höll på att strypas. Vakten såg inte alls ut som den typiske muskelbyggaren samtidigt som den fd landslagsspelaren i rugby har troligen tillräckligt med kraft och tyngd för att hon skulle kunna gjort det.
Inlägg #34: Postat: 2006-02-14 07:35:00
Zanndra
Är det någon annan som har reflekterat över att bilderna på Anna som publicerades i media visar en sur Anna som ser dragen ut. I tv 4.as morgonsoffa visar hon upp ett stort nypmärke på kinden som inte fanns natten då gripandet skedde. Hm... märkligt. Men någonting måste hon ju ha sysslat med i fyllecellen:-
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...