Inlägg #1: Postat: 2006-01-30 12:07:00
|
Ramona Danlen |
Oavsett vem som ljuger ska det här bli en mycket intressant diskussion. Har de inte haft kameror för bevakning? De brukar ha det efter alla dödskjutningar på krogar de sista tio åren. De kanske kan ge oss en bättre bild.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-01-30 12:18:00
|
Nartin |
"Dessutom är han iranier, och för er som inte vet kan jag upplysa er om att iranier är de minst aggressiva asiatiska invandrarna i Sverige."
Aha, man kan döma folk efter deras ursprung? Synd med en sån ras-groda från din sida, annars var det en bra artikel.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-01-30 12:23:00
|
Jan E |
Vad finns det egentligen för anledning att spekulera som du gör? Varför inte låta saken ha sin gång? AS lär enträget ha bett om att få lämna blodprov men förvägrats detta. Per Bill fick inte heller lämna blodprov när han var ute och racade med barnvagnen för några år sen. Man kan undra varför? Ett blodprov måste ju vara en viktig pusselbit i utredningen i ett fylleri- och misshandelsmål.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-01-30 12:51:00
|
Janne B |
Krogspringare är jag förvisso inte. Men jag var med om för ca 10 år sedan att en vakt uppmanade en högröstad gäst att gå ut. Gästen ställde sig upp och talade lugnt och klart. Tog på sig kläderna och gick med stadiga steg mot dörren.Då började vakterna signalera till varandra och sa sedan till henne att de visst tagit fel.Du får gärna stanna kvar bara du dämpar rösten lite. "
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-01-30 13:14:00
|
Ramona Danlen |
En gång på sju är hade vi ett slagsmål på vår restaurang & Bowlinghall. En av våra vakter slängde sig över den personen som gått till angrepp på en annan gäst. Gissa hur förvånad han blev över att det var en kvinna som hade gått till attack. Hon fick ledas ut och orden som lämnade hennes mun. Tja, jag har hört bättre vokabulär.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-01-30 14:31:00
|
Beckisbarnet |
Tycker bara att det kommjer fram mer & mer angående vad Anna har gjort. Nu har hon ju skrikit & hotat & slagit & alltmöjligt- hur kunde hon hinna med allt detta kan man ju undra. Och om hon slog vakten i bakhuvudet & med knytnäven rätt i fejset, hur kommer det sig då att han själv inte har en enda skråma på sig?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-01-30 14:53:00
|
peter_ |
Jag tror inte heller på Anna Sjödins beskrivning. Däremot tror jag att pampar och påläggskalvar inom SAP alltmer tror att de äger det här landet. Ge dem en läxa i september!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-01-30 16:20:00
|
steno |
DN:s politiske redaktör tror att bråket kan göra Sjödin till hjälte. Från politisk broiler till 2000-talets klasskämpe."oavsett vad som hänt är det 1000-tals ungdomarom blivit illa bemötta i innekrogarna och inte släppts in...medan överklassbarn, folk ur reklam och näringslivseliten. dokusåpakändisar och svassande journalister släppts förbi forts
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-01-30 16:48:00
|
Daniel Wijk |
Jag håller faktiskt med. Dock så tycker jag att rassnacket var menlöst och inte leder någonstans. Det stämmer bra in på de Iranier jag träffat men de har ju också flytt från krig och elände i de flesta fall. Jag håller också med om att -många- svenska har dålig kontroll över sitt spritintag. Själv har jag bara som mål att ha trevligt när jag går ut, inte att bli askalas. Fast visst har det hänt ibland...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-01-30 16:56:00
|
Stig |
Det inträffade är märkligt. Det är nog första gången ett politiskt ungdomsförbunds ordförande uppträder som ett fyllo på en krog och med det språk hon använde. Kan hon sitta kvar längre än veckan ut ?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-01-30 18:17:00
|
stålis |
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-01-30 20:15:00
|
Anna Li |
Jag tycker det verkar ganska osannolikt att en kvinna skulle kasta sig över en ordningsvakt och börja puckla på honom. Ganska utsiktslöst vad gäller framgång. Hur packad man än är så brukar man behålla en viss självbevarelsedrift.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-01-30 21:01:00
|
Anna Drangel |
Det spelar väl visst roll vem som slog vem. Det är väl det viktigaste av allt i den här frågan. Att man ska bli slagen av en batong om man är full och uppkäftig på krogen är sanslöst. Det har jag aldrig sett eller hört talas om tidigare!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-01-30 23:05:00
|
Anders Klasson |
Tja, Polisen ställde sig ju på dörr-
vaktens sida och Polisen har trots
allt lite mer förtroende kvar hos
folket än SSU och Iranier är inte
impopulära av olika skäl,så
summan av allt blir att det blir
dörrvakten som får folkets sympati.
Så käre Billy Butt,även om du tycker
folk ska ge Sjödin en chans till så
är SSU så illa tilltygat moraliskt
dessförrinnan att dom nog måste
byta ordförande om dom inte vill
försvinna helt.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-01-31 02:02:00
|
Calle Z |
Varför detta hatet Billy? Billy är givetvis återigen övertygad om hur det har gått till! Karln vet! Kom igen allihopa! Fulla svenskar på en krog! Resultatet kan ju bara vara ett?
Snacka om att döma en hel folkgrupp? Att efter dessa beskyllningarna börja yra om omvänd rasism? Hur lågt kan man sjunka? Finns det en rasism och en omvänd rasim Billy?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2006-01-31 07:50:00
|
zydeco |
Jag var på krogen Anchor i somras. En vakt kommer plötsligt fram och säger att det är bra för mig nu. Jag skrattar onykter men inte full och säger att jag ändå hade tänkt gå. Jag ska bara säga åt min kompis som står 5-6 meter längre bort...
|
|
Inlägg #17: Postat: 2006-01-31 08:56:00
|
zydeco |
Men Billy... eftersom invandrare våldtar det vet vi ju kanske det är lika bra att du tar tillbaka din resningsansökan hos HD???
|
|
Inlägg #18: Postat: 2006-01-31 10:45:00
|
Bongo Bongo |
Slå Anna, slå! Kom igen nu, är inte samhället redo för lite praktisk feminism? Här var Anna ute och söp som en hel karl och tog plats och då kommer en representant för en förtryckarkultur och lägger sina händer på henne. Dessutom så utsatte han nedsättande härskarteknik i form av tillmälen. Klart hon skriker NEJ och försvarar sig.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2006-01-31 11:20:00
|
Gurkburken |
Det händer väl lite titt som tätt att några överspända vakter går loss på nån mer eller mindre berusade gäster. Så synd att dom råkade hoppa på en offentlig person den här gången. Hoppas dom syr in en vakt för en gångs skull, det skulle nog skapa ett bättre krogklimat på många ställen i sverige.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2006-01-31 11:46:00
|
Anders Klasson |
Det är klart att jag liksom andra
känner skadeglädje över detta om
det nu skulle visa sig att vakten
verkligen har kallat SSU-basen för
Vit Hora eller vad det nu var han
skulle ha sagt.Hur många gånger
har inte Sossedjävlarna skrattat åt