Inlägg #1: Postat: 2006-01-20 15:00:00
|
Unto S |
Den ljushårige 29-årige mannen som bär namnet Lennart säger att han ville döda ett barn men fick inte tag på någon och därför dödade han sina två systrar. Ljushyllte Lennart förklarar att han drack deras blod och åt upp en av systrarna. Nu väntar jag att Ståhlman skriver en artikel om ”Varför är blonda män människoätare?”. Det finns säkert material som du kan luska fram: ”Kannibalism som kulturfenomen i samband med det blonda håret och den ljusa hudfärgen!”
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-01-20 15:09:00
|
Sunny |
Ånej:Inte alls. När jag bodde i Spanien fick jag flera sorters rasism att hantera dagligen.Jag bodde i ett radhus i en by med bara utlänningar:nordeuropeeer.amerikaner o folk från Australien.Den ende spanjor jag mötte i byn på dagarna var pooolskötaren o trädgårdsmästaren.De flesta här föraktade spanjorer till de grader att de inte ens ville acceptera gäster från lokalbefolkningen i vår gemensamma pool!!!Eller att någon hyrde ut sitt hus till spanjorer eller ännu värre till marockaner!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-01-20 20:56:00
|
Redliner |
jobbigt, stålis! hur påverkar rasismen mot vita dig i din vardag? kommer du inte in på krogen? får du inte jobb? skriker fulla människor på gatan till dig att du ska åka hem din jävla vitskalle? tittar svartskallar misstänksamt på dig varje gång en vit person hängs ut i medierna? hetsar nazisterna mot dig? befinner du dig i en omgivning som tolkar allt du gör fördomsfullt - men utan att vara medveten om det? tillhör du en minoritet utan makt i samhället?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-01-24 00:43:00
|
stålis |
Märkte att jag stavat fel på Elisabeth. Det ska va med ett z, alltså Elizabeth.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-01-27 13:58:00
|
wertix |
Korkad artikel.Som om rasism riktad mot vita skulle vara ett stort problem i Sverige idag.
Dessutom var ju text-exemplen på rasism mot vita skrivna av VITA författare!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-01-30 17:49:00
|
almine |
Men vad är då innebörden av "rasism"; Är det bara i överläge som rasism existerar i den mening vi använder det? Är det makten i sig som är problemet? Den är man rimligen kluven inför, eftersom igen vill vara maktlös, även om man inte tycker att makten är så klädsam. Att som privilegierad ställas inför en mindre privilegierad är inte helt bekvämt om man vill bejaka allas lika möjligheter & värde.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-01-30 17:49:00
|
almine |
Men vad är då innebörden av "rasism"; Är det bara i överläge som rasism existerar i den mening vi använder det? Är det makten i sig som är problemet? Den är man rimligen kluven inför, eftersom igen vill vara maktlös, även om man inte tycker att makten är så klädsam. Att som privilegierad ställas inför en mindre privilegierad är inte helt bekvämt om man vill bejaka allas lika möjligheter & värde.
|
|