Värmlänning i Stockholm

Den här tråden diskuterar artikeln Värmlänning i Stockholm.
Inlägg #1: Postat: 2001-07-19 13:59:00
suz
men va bra,,*leer brett som en krokodil* då åker du hem till värmland och berättar att vi är faktiskt både rara och trevliga, fast då kanske du blir mobbad och dom tror att du har blivit indoktrinerad av oss,,indoktrinerad,,för fint ord för att koma ifrån mej,,never mind,,trevlig berättelse :
Inlägg #2: Postat: 2001-07-19 14:10:00
Roland
Men å andra sidan kanske inte dina nya vänner i Stockholm är så värst mycket mer toleranta de heller, för vad skulle de säga om någon du dök upp med träskor och fodrad jeansjacka på balla klubben?
Inlägg #3: Postat: 2001-07-19 14:23:00
Gunilla Jägeberg
Bra & intressant artikel! Själv är jag född och uppvuxen 08:a och har länge resonerat: Varför vilja bo någon annanstans, när allt redan finns här? Men nu har jag pluggat ett år på Öland och upptäckt Kalmar och södra Sverige och fått ett helt nytt perspektiv på Sthlm. I höst ska jag plugga i Lund, och jag kan även tänka mej att flytta norrut en tid. Omväxling förnöjer! ...fast Stockholm kommer ju alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Såklart.
Inlägg #4: Postat: 2001-07-19 14:28:00
Ricke
Det finns mycket sanning i det du skriver. Jag bor i en liten ort och känner igen syndromet. Men storstadsbor har nog också fördomar. Bra skrivet!
Inlägg #5: Postat: 2001-07-19 22:19:00
Annelie
Värmlänning i Eskilstuna räcker lika gott det. Känner igen varenda ord, byt bara ut "rondellen" mot "korsningen" och "hotellet" mot "bypuben" så är det min födelseort och mina upplevelser! Bra skrivet!
Laddar...