Framtidens jobb - telefonförsäljare

Den här tråden diskuterar artikeln Framtidens jobb - telefonförsäljare.
Inlägg #1: Postat: 2006-01-13 11:38:00
steno
Jag tycker mig ha sett någon notis om att AF har förmedlat något liknande i platsbanken. Snart blir det nog godkänt och vanligt. Jobb som jobb. "Vi kan inte lägga moraliska aspekter på företagandet och befattningarna"
Inlägg #2: Postat: 2006-01-13 20:10:00
MLJohansson
Vad händer med den generation som fått skit och hat slängt i örat åtta timmar om dagen i hela sitt arbetsföra liv? Hur bittra kommer de bli? Och hur mycket dyra och meningslösa prylar kommer folk sitta med hemma? Och också vara bittra... Förutom vi andra då, vi som inte klarar att vara telefonförsäljare, och alltså inte har pengar att köpa skiten för... kanske är vi de enda lyckliga? Eller är vi alla förlorare...
Inlägg #3: Postat: 2006-01-13 21:33:00
GunnarL
Jag förstår inte riktigt varför din ilska riktar sig mot AMS. Menar du att de inte skall annonsera ut telefonförsäljarjobb? Skall de bara annonsera ut attraktiva jobb? Har själv två barn som arbetat som tfn-försäljare och vet hur hopplöst det jobbet är. Men varför bli ilsken på AMS? Deras uppgift är ju att annonsera ut lediga jobb. Det låter som om det skulle vara någon socialdemokratisk komplott att det finns företag som vill anställa telefonförsäljare. Och vad är det för fel på barnskötare?
Inlägg #4: Postat: 2006-01-16 16:15:00
angus
Tycker att du har väldigt rätt Anna, har själv varit inne i telefonjobben, ingen stannar länge och många har svårt med ett misslyckande som kanske mer beror på priset och varan än telefonisten. Det finns väldigt få företagare idag som ens har tid med dessa samtal. Bra artikel.
Inlägg #5: Postat: 2006-01-17 16:00:00
Stig Segerhjärta
Tänk jag vet precis vad Du känner.

Intressant att det är på tapeten att inte låta statliga utredare sköta politiken. Kan man inget, beställer man en konsult med dolda agendor. Så kan det gå när det inte finns nån ideologi att rätta sig efter eller skvallrar om att man förlorat förståelsen för individers begränsningar och potentiella kompetens.
Inlägg #6: Postat: 2006-01-27 19:30:00
Malin S Damm
De e bra Anna att du fortsätter att skriva så bra. Hoppas allt e bra med dig... Keep on... Malin Trollslända
Laddar...