Inlägg #1: Postat: 2006-01-10 21:19:00
|
GunnarL |
Mycket, mycket bra!!!! tycker en trebarnspappa, gift med en lärare sedan 32 år och således inte heller frånskild.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-01-10 23:03:00
|
Janne B |
Regeringen Blair proklamerar i kväll att SB måste göra jätteinsatser för alla slags barnfamiljer. Man måste både ställa stora krav på föräldrarna och ge dem allt tänkbart stöd i sin svåra uppgift. Blair talar om åläggande om föräldrautbildning och samhällets lokala ansvar. Står kanske mer i media om detta i morgo
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-01-11 12:55:00
|
Sunny |
Hela livet är väl att ta i men under barnens uppväxt är väl målsättningen?
Själv är jag ju lite udda o lever med 2 män men den ene är barnens far o farfar o bara döden kan skilja mig ifrån båda mina gubbar.Att det finns en närvarande pappa är lika viktigt som att det finns en mamma. Så vänta gärna lite med att skaffa barn när ni blir ett par!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-01-15 07:13:00
|
Beth4020 |
Hej! Vad jag ser i din text är att du drar slutsatsen stökiga barn skilsmässobarn. Precis som stökiga barn finns i den kategorin finns de lika mycket bland kärnfamiljen. Att se sina föräldrar i en icke-kärleksfull relation är säkerligen värre än att bo med en förälder som är glad och trygg. men jag kan hålla med om att jag tror par kämpar för lite idag när de kommer till en kris.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-01-15 11:34:00
|
Elina |
"Vad är bäst att leva i en sprucken familj eller komma ur den?" frågade ett barn i ett TV program om skilsmässor. Visst, idealet vore en lycklig familj men att leva i en olycklig måste vara en katastrof för alla.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-01-16 20:52:00
|
Anastasia |
Jag blir lite häpen över att en modern sexualupplysare verkar ha så traditionella ideer om kärnfamiljens bevarande. Det brukar vara jag som är försoffad. Nåväl fast jag håller med, många skiljer sig för fort. För sina barns skull tycker jag bör alla par som skiljs gå i parterapi, antingen för att kunna stanna kvar hos varann och få ett bra äktenskap eller för att kunna skiljas och ta hand om barnen på bästa sätt.
|
|