Judas selotens berättelse

Den här tråden diskuterar artikeln Judas selotens berättelse.
Inlägg #1: Postat: 2006-01-04 18:50:00
Janne B
Nu har bibelintresserade Sunny slagit till igen med en berättelse om Judas. Den mest omtvistade av Jesu lärjungar. Den mest förstådde eller mest missförstådde? Tag dig gärna lite tid att läsa noga.För det tänker jag göra.
Inlägg #2: Postat: 2006-01-05 11:19:00
Janne B
Nog har vi alla funderat på vilken ställning eller roll som vi har i en kamratkrets? Judas trodde sig stå Jesus närmast, men hur var det med Petrus och Johannes? Jesu gospel team gick omkring i tre somrar, knappast vintrar. Kan de innebörders relationerna ha ändrats under åren? Så har det varit för mig, kanske för Dig?
Inlägg #3: Postat: 2006-01-10 11:00:00
Janne B
Den här artikeln får vi inte glömma efter allt datortrassel. Passar väl i hop med den nya artikel om andlighet som kommit in i dag.
Inlägg #4: Postat: 2006-01-12 15:34:00
Janne B
Aftonbladet berättar: Vatikanen kan ge honom förlåtelse.Vatikanen överväger att förlåta Judas. Nya uppgifter säger att den gamle förrädaren inte var så elak trots allt.
Judas uppfyllde bara sin del av Guds plan.
Inlägg #5: Postat: 2006-01-30 16:12:00
Janne B
Peter/ Jag tror att bibelintresserade Sunny förlåter om jag svarar dig här. Kan ju också vara ett sätt att "Lura in" Sunny i samtalet./ Jag utgår nu från att du läste mitt svar om att en massa historiska och geografiska uppgifter i Bibeln är sanna! En hel del personnamn är också bekräftade som namnen på fientliga kungar mm.Namn kan stavas olika sätt så av Nebudkanessar kan ha blivit Nabucco osv.
Laddar...