|
Inlägg #1: Postat: 2006-01-02 13:40:00
|
|
angus |
Jag ställer mig ständigt frågan hur man ska kunna förbereda sina barn på den verklighet som faktiskt finns, då de normer och viktiga egenskaper man vill föra vidare tyvärr inte finns i verkligheten. Så fort du kan säga " Jag tänker inte låta detta skada mig eller plåga mig mer " Har du tagit första steget mot nästa kapitel i ditt liv, men det är svårt, tack för en jättefin text.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-01-02 14:03:00
|
|
Sunny |
Vilken fantastisk text!!!
Du är så ung men redan så insiktsfull.
Sett lite i bakspeglen så läker tiden inte de stora sorgerna men den hjälper oss att hantera dem.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-01-02 14:23:00
|
|
Annika Lundgren |
Jättefin och rak text om hur hårt det tar när man utsätts för övergrepp när man är ung.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-01-02 15:41:00
|
|
kap42 |
Hoppas verkligen att du får terapi, för det behöver man om man skriver en sån sjuk och osund text!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-01-02 17:08:00
|
|
steno |
Du skriver bra om ditt trauma och skulle verka ännu bättre utan de engelska fraserna. Hoppas du kan närma dig nya kontakter utan att du förminskar dem
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-01-03 06:44:00
|
|
Trondan |
Hur mycket substans är det i någon som är 18 år och säger sig inte kunna älska igen. Erfarenheten kanske inte så djup...
Jag skulle säga, det ordnar sig nog.
Men visst det är en bra text.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-01-04 08:22:00
|
|
Nähädu |
En helt ok text i typisk sourze-stil. Ibland får man intrycket att större möda lagts på att formulera kluriga formuleringar än på att få det man ville ha sagt,sagt. Att citera Leonard Cohen är förvisso smakfullt, men borde ha skippats för att ge de egna orden mer utrymme och mer tyngd. Snyggt!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-01-04 12:34:00
|
|
Anna Li |
Bra text! Man ska aldrig ha tilltro till ett ord, men förhoppningsvis kan man ha det till en känsla och en person.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-01-04 23:44:00
|
|
Elina |
Som Sunny säger: tiden läker inga sår men det är så att glömskans bomull lägger sig över och gör det uthärdigt. Och: det man inte samtyckte till har man inte varit delaktig i och skyldig till. Sök någon att prata med.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-01-06 03:15:00
|
|
Divaine |
Jag förstår dig precis... Jag lider som du. Behöver du mig så säg till, ok?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-01-09 13:28:00
|
|
Anastasia |
Jag älskar dig, de orden innebär ingenting, om man älskar någon visar man det. Själv har jag aldrig sagt de orden till någon för det känns alldeles för mycket. Orden är väl mer ett uttryck för vad personen ev. känner just nu i den sekunden.
Jag var själv väldigt arg och bitter i många år för brist på kärlek. Jag tror du på något sätt kommer vidare. ATt skriva är ett jättebra sätt bl. a. Tänk om jag börjat tidigare..... Allt väl till dig!
|
| |