2005 - ett år fyllt av skandaler och utredningar

Den här tråden diskuterar artikeln 2005 - ett år fyllt av skandaler och utredningar.
Inlägg #1: Postat: 2005-12-29 15:42:00
Janne B
Jättefin årskrönika från ett rike där jag sällan befinner mig.Många bra och upplysande rader. Men lite ledsen blir jag av följande: "Okej låt en del av oss gå omkring aspackade ett tag tills vi vänjer oss .."för då har du helt glömt ca 200.000 barn till alkoholiserade föräldrar. Föräldrar som när de är nyktra kan vara underbara och kärleksfulla. Men som är så oförutsägbara för sina barn...Jag hade på 1960-70 talen fyra sådana barn som fosterbarn.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-29 17:36:00
Annika Lundgren
Jag tycker att det var en bra krönika om samhällets överbeskyddande av folket. Där den överbeskyddande andan råder, är man inte beredd och mottaglig när det oförutsägbara händer. Det går väl dessvärre inte att förändra på annat sätt än att släppa efter på makten och kontrollen.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-29 22:12:00
GunnarL
När det gäller 2005 vill jag gärna komplettera med en händelse som inte är någon skandal och som ínte märktes alls i Stockholms innerstad som Billy Butt tror är navet i Sverige.
Det gäller stormen Gudrun som drog fram över min hembygd och totalt förändrade landskapsbilden, kostade en del människor livet, förstörde människors livsverk och ödelade deras ekonomi.
Inlägg #4: Postat: 2006-01-04 21:59:00
Anders Klasson
Ja, Gott Nytt År själv, Billy. :-
Ps:skulle önska att sourze hade
lite roliga smileys man kan klistra in som dom har på
en del andra diskussionsforum
på internet,det vill man gärna ha
vid t.ex nyår
Laddar...