Avrundning på champagnedebatten

Den här tråden diskuterar artikeln Avrundning på champagnedebatten.
Inlägg #1: Postat: 2005-12-23 11:04:00
Janne B
Michael/ Du fyller en viktig uppgift här genom ditt civilcurage. Du får höga betyg därför att många tycker i mångt och mycket som du. De känner igen sig liksom. Så finns det ibland överdrifter eller skarpa formulering, kanske för att du vill pränta in något extra tydligt.Du förväntar dig givetvis inte att få medhåll i allt. Just nu tänker jag på ett flyktingpar i Betlehem. Merry Christmas.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-23 13:15:00
Thomas L. Aabo
Du är en nagel i ögat på de elitistiska politrukkerna läs journalistkåren, som förmodligen likt Honecker skulla vilja byta folk.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-23 13:30:00
Friskytten
Tycker att Ståhlberg förtjänar titeln "Årets bästa civilkurage". Inte för att han alltid har rätt eller alltid träffar mitt i prick, utan för att han inte begriper vad "ge upp" betyder när det gäller att få igång en bred debatt i en mycket känslig och mycket viktig samhällsfråga. En fråga som på ett generande och farligt sätt tystas ner av etablissemanget.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-23 14:52:00
Per W
Vadå civilkurage?? Vad har stålis att riskera?
Inlägg #5: Postat: 2005-12-23 15:20:00
Unto S
”Årets bästa civilkurage”, den titeln fick Ståhlman 2005-10-29 kl 09:34 när han kommenterade så här: ” Tycker ni verkligen X är vettig? Tycker ni att han resonerar rimligt? Han är en verbal ligist vars mental hälsa jag starkt ifrågasätter. Hur som helst är han en idiot.”
Inlägg #6: Postat: 2005-12-23 15:55:00
Hugo O
Jag hoppas det inte är jag som har anklagat dig för att vara ensidigt intresserad av invandrarfrågan: så är det ju inte. Och jag förstår din obehagliga känsla av att sticka ut och säga obekväma saker. Jante är stark sedan gammalt här i Sverige.
Inlägg #7: Postat: 2005-12-23 23:10:00
Jan E
Def. av begreppet civilkurage i NE: Mod att stå för sin mening även när det innebär en personlig risk, eller förmåga att utan fruktan hävda sin egen ståndpunkt gentemot överhet trots risk för straff e.d.: Uttrycket härrör från ett yttrande av Bismarck, som 1864 använde ordet "Zivilcourage" om militärer som hade mod att även under svåra omständigheter uttala sin personliga mening som civilpersoner. Numera används termen ofta om politiker som vågar inta och upprätthålla en inopportun ståndpunkt.
Inlägg #8: Postat: 2005-12-25 18:37:00
kap42
Om det är det, och siffror för "antal kvinnor som är könsstympade i Afrika ligger ofta på över 90 procent"

Vad är det för skitsnack! De flesta länder i Afrika tillämpar inte könsstympning. Tydligen måste du ljuga samman statistik för att stödja dina halvrasistiska åsikter. Synd när debatten om de stora invandarproblemen alltid måste dras ner på en låg och lögnaktig nivå.
Inlägg #9: Postat: 2005-12-26 19:52:00
bloggeri
En rasistspridare som Stålis tror inte på detta. På julafton hade jag en läkare till bords. Hon sa att i läkarkretsar finns ingen, säger ingen, svensk läkare som hittills träffat en könsstympad kvinna bland flyktingar. Inte en enda, alltså.
Inlägg #10: Postat: 2005-12-29 11:33:00
stålis
Lägg märke till hur debatten smutskastningen tvärdör när jag kopplar en halv-nelson medels citat från Amnesty och Rädda Barnen.
Laddar...