"Både och"-perspektiv nödvändigt för Stockholm

Den här tråden diskuterar artikeln "Både och"-perspektiv nödvändigt för Stockholm.
Inlägg #1: Postat: 2005-12-21 00:39:00
Björn_T
Det hade varit trovärdigt om du givit ditt stöd till trängselavgifterna i vlrörelsen 2002. Det gjorde du som bekant inte, vi vet allihop att det var Miljöpartiets påtryckningar på riksnivå som drev fram de här pajaskonsterna.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-21 09:36:00
Anna Drangel
Alla någorlunda miljömedvetna människor borde vara för trängselskatter. Det kan inte gå åt något annat håll än att vi alla måste dra ner på bilåkandet. Vissa klarar inte av att göra valen själva, utan det måste svida i plånboken innan det händer något.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-21 12:24:00
Per W
Pinsamt hycklande inlägg. Du lovade att inte införa trängselskatter!!! Nu är de plötsligt jättebra.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-21 16:00:00
Jan E
En trafikreform som påtvingats stockholmarna efter en sosselögn kan jag aldrig ställa mig bakom. Jag är inte emot ekonomiska styrmedel för trafiken, men trängselförsöket har forcerats fram och är på många sätt illa genomtänkt. Och det har kostat ofattbara pengar som eventuellt är helt bortkastade.
Inlägg #5: Postat: 2006-01-02 23:10:00
Elina
Vi som bor i kranskommunerna och har ingen talan i biltullsfrågan kommer att vara riktigt trötta på alla bilar som parkeras vid infarterna och tåg/T-banestationerna. Vår miljö lär inte bli bättre. Först fungerande kollektivtrafik, sedan lämnar flera bilen hemma.
Inlägg #6: Postat: 2006-01-03 01:06:00
Chris.X
Rösta inte på sossarna om ni inte är nöjda med den rådande situationen. Samma sak ska gälla oavsett vem det är som sitter vid makten. Men av någon anledning är just sosse-valboskapen extra trogen sitt parti. Spelar ingen roll vad sossarna gör, dom får makten i alla fall, och det vet dom.
Laddar...