Inlägg #1: Postat: 2005-12-21 09:30:00
|
Anna Drangel |
Ditt/erat arbete är avundsvärt och precis av det slag som jag anser kyrkan bör ägna sig åt - dvs arbetet för en ökad integritet av oliktänkande människor i samhället och inte som vissa andra religiösa - för en ökad konformitet.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-12-21 10:15:00
|
Anna Li |
Jag ska tänka på det, det ska jag verkligen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-12-22 06:32:00
|
peter_ |
Jag tror inte på att flyktingpolitiken gör något barn apatiskt. Handläggningstiden för ansökningar är för lång, pga av avsaknad av identitetshandlingar. Det kanske är bättre att kategoriskt avvisa alla som saknar idhandlingar eller på annat sätt inte ordnat så att deras uppgifter kan styrkas med en kort handläggning. Om ett akut sjukt barn kommer till Sverige så måste vi ju givetvis ge barnet akutvård.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-12-22 20:47:00
|
Calle Z |
Har Krook bett för alla våra hemlösa? Har hon bett för alla som oskyldigt har blivit utsatta för våld? Har Krook själva gått runt en kväll i tex Stockholms eller i Malmös förorter? Bor Krook själva i ett invandrartätt bostadsområde? Vet Krook vad rädsla är? Har hon varit delaktig i att förespråka ett Sverige av idag som skördar oskyldiga offer?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-12-22 22:12:00
|
megaman |
"Kändisar" som skriver på sourze, hur funkar det? Skriver dom själva eller skriver sourze åt dom? Jag undrar nämligen eftersom dom aldrig kommenterar kommentarerna. Om dom inte gör det isf vad är poängen?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-12-23 00:13:00
|
Hugo O |
Att inte låta sig reduceras till en kugge i ett omänskligt maskineri, att komma ihåg att man alltid är ansvarig för sina handlingar, även om man handlar på order eller efter regelverket...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-12-23 09:06:00
|
Annika Lundgren |
På olika vis luras vi väl alla med i de små stegens terrorism så länge samhället är fragmenterat. För de utsatta bakom hemmets väggar kan vallgraven utåt vara mer förberedd och oöverstiglig än någon ens kan ana. Systematisk nedbrytning av barn sker inte framför ögonen på den andra partnern. Att med idog kraft överleva en enskild dag innebär inte att ropen på hjälp och försöken att fly är hundratals, men dessvärre blir då barnens situationer värre …
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-12-23 12:18:00
|
Janne B |
Caroline Krook har placerat sig på Dagens PS topplista över Sveriges 101 viktigaste trendsättare.
– Jag har nått ut utanför kyrkans kärna, är hennes egen förklaring.
Stockholms biskop Caroline Krook är en trendsättare enligt nättidning.
Fotbollsspelaren Zlatan Ibrahimovic toppar listan tätt följd av moderatledaren Fredrik Reinfeldt och kronprinsessan Viktora. Caroline Krook placerar sig på 39:e plats, före exempelvis hälsogurun Stephan Rössner. /Slut på Citat/Gratulerar Biskopen.
|
|