Persbrandt skjuter sig själv i foten

Den här tråden diskuterar artikeln Persbrandt skjuter sig själv i foten.
Inlägg #1: Postat: 2005-12-18 17:27:00
Janne B
Han skulle ha gått ut och sagt att "Det ligger något i det Ni säger, visserligen överdriver ni, men lite granna sant är det också". Detta lär vara det bästa sättet att stoppa en konflikt innan den riktigt har brutit ut. Enligt den kringresande regissören Kay Pollak.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-18 20:07:00
JG
Jag anser att MP gör oss en välgärning genom att inte lägga sig platt under mediamaktens fötter. Han är förorättad och arg, och lyckas tydligt förmedla detta. Nyhetsmedierna har ett mycket stort inflytande över oss alla, och därför måste vi kräva en hög nivå av ansvar, kvalitet, moral och etik bland journalister. Jag hoppas att MPs brev blir början på något större, att fler än jag är förbannade av att bli lurade och vilseledda och att en debatt om mediernas trovärdighet och ansvar tar vid.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-20 08:31:00
Anna Drangel
Anser ändå Persbrandt som högst mänsklig när han går till motattack. Att få ur sig sin ilska genom en publicerad text kan vara nog så helande för ens självkänsla och för att kunna gå vidare. Trots Persbrandts svåra alkoholproblem är han fortfarande en mkt duktig o omtyckt skådis.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-20 09:44:00
Billy Butt
EXPRESSEN HAR BETT OM URSÄKT...Mycket ovanligt! Men det ändrar inte min uppfattning om att Persbrandt är en fårskalle. Han kan vinna i en rättsprocesses men skadeståndet blir betydligt mindre eftersom han ställt till så mycket med sin pajkastning. PO och PON kan fälla Expressen, men fällande texten blir inte lika hårt som det hade blivit i fall Persbrandt hållit käften.
Inlägg #5: Postat: 2005-12-20 09:44:00
Billy Butt
EXPRESSEN HAR BETT OM URSÄKT...Mycket ovanligt! Men det ändrar inte min uppfattning om att Persbrandt är en fårskalle. Han kan vinna i en rättsprocesses men skadeståndet blir betydligt mindre eftersom han ställt till så mycket med sin pajkastning. PO och PON kan fälla Expressen, men fällande texten blir inte lika hårt som det hade blivit i fall Persbrandt hållit käften.
Inlägg #6: Postat: 2005-12-20 09:46:00
Billy Butt
I domstolen kommer Expressens advokat att åberopa PÅersbrandts alla pajkastningsartiklar vilket kommer att få ledamöterna att höja ögonbrynen och tycka att Persbrandt är en märklig typ. Det försvårar hans möjligheter att knocka Expressen och få ut ett skadestånd som kan vara effektiv och som Expressen känner av.
Inlägg #7: Postat: 2005-12-20 12:19:00
Jan E
MP är inte alls en fårskalle. Tvärtom så bidrar han till att underminera marken under Sjöbergs fötter. Och en ny chefredaktör får troligen hårdare krav på sig av ägarna. Och kanske, möjligen, i bästa fall, kan det medföra att tidningen kravlar sig upp ur träsket.
Inlägg #8: Postat: 2005-12-21 00:24:00
Justin Case
Det sägs att Sourze vill ha:"Sourzeredaktionen vill ha hög kvalitet på kommentarsforumet.
Vänligen skriv seriösa inlägg."
Man kan tycka att det även borde gälla för skribenterna!
Eller i altruistiska ordalag: lyft på arslet och gå ut och gör världen lite bättre istället för att sitta och skriva förlängda skandal löpsedlar!
Inlägg #9: Postat: 2005-12-22 13:32:00
Per W
JK har besluat göra en förundersökning och kanske driver fallet själv. MP är kanske inte så fel ute i allafall?
Inlägg #10: Postat: 2005-12-22 20:10:00
colin
Du har helt fel.Persbrandt har gjort rätt.Han har fått Expressen att ångra sig grovt och startat en offentlig debatt.Om Expressen blir dömd i PO eller någon annanstans spelar ingen roll,det skiter de i.Det är opinionen och vad andra journalister skriver som är det viktiga för Expressen och där har de redan förlorat.
Laddar...