Missionären - snart det enda tillåtna sexet?

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-12-16 23:49:00
GunnarL
f/ I dag finns väl knappt en femtonårig flicka som inte tror att hon måste suga kuk och låta sig knullas i röven för att vara normal. Eller någon femtonårig grabb som tycker att han är normal om han inte varit med om ovanstående. Var finns budskapet om kärlek? Och var finns vuxenansvaret? Definitivt inte hos artikelförfattaren!
Inlägg #2: Postat: 2005-12-17 02:25:00
Janne B
Jag såg för en tid sedan Operahs show som gick på ditt tema GunnarL. Operah stod upp framför hundratals föräldrar och sa det att detta med munsex etc. nu var rutin i deras tonåpringars liv. Föräldrarna försäkrade att de inte ens hört talas om oralsex då de själva var i tonåren och absolut inte tillämpade det nu.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-17 02:29:00
Janne B
Operah påstod att de senaste 20 åren varit en total revolution i det amerikanska sexuella beteendet redan på tonårsstadiet. Hon antydde att föräldrarna var idioter som inte sett och förstått detta. En liten ungdomspanel intygade att allt som O sade var sant, samt var deras egen erfarenhet.Aldrig tidigare har unga kvinnor varit så "tvingade" av ett socialt sexuellt tryck som nu. OSV.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-17 02:50:00
Piripiri
I någon av sina böcker - minns inte vilken - beskriver Kerstin Ekman ett par som har oralsex nån gång på förtitalet och tror att det är något som de helt har kommit på själva. Tänkte mycket på det. Vilken lycka att få ha kommit på något helt själv! Kanske är den nu uppväxande generationen lite överserverad. Finns det något som ett par i denna generation skulle kunna hitta på alldeles själva?
Inlägg #5: Postat: 2005-12-17 19:30:00
GunnarL
Det viktiga är väl att ungdomar som träffas får söka sig fram och hitta vad som passar dem bäst. Det finns massor med bra litteratur som kan hjälpa dem att hitta olika variationer. Men att kvälls- och veckopress pådyvlar dem ett sexliv som de inte väljer själva är helt åt h-e.
Inlägg #6: Postat: 2005-12-17 22:05:00
west-d
Gunnar nr 5. just det, media förvillar unga & även äldre om hur sex ska vara osv. Våra tidningar manupulerar oss på många olika saker, & tyvärr tänker vi sällan på det.
Inlägg #7: Postat: 2005-12-17 22:06:00
Janne B
5 Exakt detta Gunnar. Pådyvla dygnet runt i åratal. Borde finnas en sexfri zoon till 15 år. Ja jag menar inte exakt detta men ofta är jag gråtfärdig då jag ser vad ungdomar utsätts för. Hur ska de kunna sköta studier och arbete om om hormonerna hela tiden triggas till topp..
Inlägg #8: Postat: 2005-12-17 22:08:00
Janne B
Låt oss instifta en ny Lag för tonåringar. Rätten att söka sig fram på egen hand utan massivt tryck av mediavärlden.
Inlägg #9: Postat: 2005-12-17 22:09:00
west-d
Janne nr 7. Håller med dig.
Inlägg #10: Postat: 2005-12-18 00:15:00
Sunny
Janne. Vi HAR en lag emot sex under 15 år! Men tonåringar blir förälskade. Fast för egen del är jag urless på alla de där tidningstipsen om exklusiva varianter varenda vecka: det finns böcker för dem som vill sturera seologi: vi andra är inte så intesserade av allt det där?
Inlägg #11: Postat: 2005-12-18 00:17:00
Sunny
Alltså: Jag försöker igen: Sexologi!
Gunnar:ditt svar nr 5 var bra tycker jag!
Inlägg #12: Postat: 2005-12-20 15:38:00
stålis
Märk väl att det handlar om föräldrar till tonåringar. Visserligen var det i TV och i USA, men att dessa föräldrar förmodligen var tonåringar själva på 70-talet, inte skulle ha hört talas om oralsex under ett decennium som gav oss "Långt ner i halsen" och John Holmes förefaller helt osannolikt.
Inlägg #13: Postat: 2005-12-20 15:38:00
stålis
I Expressen läste jag frågan om en det var vanligt med oralsex bland 40-60 år?
Kanske en ung kvinna som sett Oprah?
Vilken otroligt naiv verklighetsuppfattning! Hur kan man ha varit vid medvetande i Sverige som vuxen under sent 70-talet eller USA utan att ha hört talas om oralsex?

Å andra sidan, antalet amerikaner som tror att den bibliska skapelseberättelsen bokstavligen är sann är skrämmande stor. Tror de på Jultomten också?
Inlägg #14: Postat: 2005-12-20 15:39:00
stålis
Skulle oralsex vara värre än samlag? Min uppfattning är att man före p-pillrens tid ägnande sig åt oralsex som ett alternativ.
Inlägg #15: Postat: 2005-12-20 15:42:00
stålis
Är det ett hurtigt "ni måste knulla, sex är vackert"-joller ni vet "usch för katoliker och deras åsikter om aborter och homosex"! "En bra människa knullar"-ideologinsom om det var en del av en politisk ideologi i kampen mot "reaktionen" och för en bättre värld, som skapat en backlash mot obligatorisk sexliberalism och skall nu pendeln slå åt andra hållet?
Inlägg #16: Postat: 2005-12-20 15:43:00
stålis
Jag tror de flesta vuxna mellan 40-60 sett på porr de senaste tio åren fråga Aschberg!, men att de hycklar om det. Om någon representant från Hem & Skola på ett föräldramöte i skolan säger "ni vet inte vad som visas i TV om nätterna", så vågar ingen "jo, det gör jag visst det".
Inlägg #17: Postat: 2005-12-20 15:45:00
stålis
Men folk är sådana moraliska analfabeter, och oreflekterande flockvarelser, och det gäller både hurtiga sexliberaler och sippa puritaner, att de som jag inte kan filosofiskt förena en liberal attityd till porr och prostitution med en oliberal och reaktionär syn på aborter.
Inlägg #18: Postat: 2005-12-20 15:48:00
stålis
Det verkar som folk dels köper hela åsiktspaket och sväljer allt på tal om oralsex menar jag, dels blir så hysteriska i stället för avspända så fort det kommer in på sex. Hallå, politiker är bättre än sex! Jag lovar.
Inlägg #19: Postat: 2005-12-20 15:49:00
stålis
Förlåt, förlåt, inte "politiker" för guds skull, POLITIK ämnade jag skriva! Sorry!
Inlägg #20: Postat: 2005-12-20 16:11:00
Justin Case
Hoppsan vad världen blev liten i denna satviska diskussion! Lingam- och Yoni-dyrkan har aldrig varit ett främmande element inom tantrismen eller taoismen. Tvärtom, en upphöjd konstform i tusentals år. Västvärlden har valt bort kultiveringen av sexualiteten pga sin slappa attityd.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...