Missionären - snart det enda tillåtna sexet?

Den här tråden diskuterar artikeln Missionären - snart det enda tillåtna sexet?.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-12-16 18:57:00
Sunny
Tråkigt nog så ligger det en hel del i det du skriver! Man behöver inte vara särskilt avancerad i sexacrobatik: Det räcker att man lever tillsammans flera än 2 vuxna för att bli utsatta.Eller vara homosexuella. Likriktning o någon slags märklig purism sveper in landet i någon slags mental dimma där alla skuggor är grå liksom regnbågen. Det gör mig ofta ledsen.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-16 19:33:00
Björn_T
När sade Winberg att kvinnor inte vill ha sex överhuvudtaget? Det har jag missat. Kan du länka till uttalandet du syftar på? Det låter nämligen lite svårt att tro på, med tanke på att hon själv är heterosexuell.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-16 19:38:00
Franklin
Det du skriver om kan verka lite överdrivet till en början. Men under ytan döljer sig faktiskt ganska allvarliga saker. Vi har i sverige en attityd mot sex som är mer än skrämmande. Enligt min mening beror det i grunden på att feminismen har fått spåra ur på ett sätt i Sverige som saknar motsvarighet på andra håll. Allt som är avvikande är kvinnoförtryck på det ena eller andra sättet. Extremismfeminismen börjar gränsa till den rena fascismen.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-16 20:03:00
Lars Nilsson
Bra artikel. Detta tok om vad som är godkänt eller ej är så sanslöst PK. Är alla inblandade med på noterna är inget förbjudet.
Inlägg #5: Postat: 2005-12-16 22:19:00
Xenu
I Expressen härom dagen kunde man läsa att den dömde sexförbrytaren kallad ”sexmonstret” anser att han bara är en oskyldig sadomasochist som är orättvist förföljd av elaka lögnaktiga ex. Men är det verkligen så?
Inlägg #6: Postat: 2005-12-16 23:11:00
Anna Drangel
Du är så svartvit i dina uttalanden. Inte så lite förutsägbar heller för den delen...
Inlägg #7: Postat: 2005-12-16 23:46:00
Janne B
För ett antal hundra år sedan tyckte man så och nu har vi återgått...skriver författaren. Ack nej. Det mesta av det du beskriver ansågs som fullständigt abnormt och sjukligt på 1950-talet. Sedan skedde vissa lättnader på 1960-70 talen./ Den långa uppräkningen på beteenden som du gör tror jag är mycket oklara till sin innebörd för en stor del av svenska folket. I synnerhet för folk som fyllt 40 år. .
Inlägg #8: Postat: 2005-12-16 23:46:00
GunnarL
För mig är det sjuka varken ställningar eller olika inställningar. För mig är det sjuka den här typen av artiklar. Eller alla inlägg i vår "seriösa vecko- och kvällspress": Så får Du bättre sex! Vi älskade i en fyrkant! osv. i all oändlighet. Var fan finns vuxenansvaret?
Inlägg #9: Postat: 2005-12-17 09:31:00
Annika Lundgren
Bra artikel om den ökade massan bland män och kvinnor som helt enkelt inte kan ta ansvar för sina handlingar. Tiden borde vara mogen för tjänstemän att börja förstå mekanismerna och att vi heller inte lever på 1800-talet.
Inlägg #10: Postat: 2005-12-17 09:49:00
Janne B
Ingen har kollat mig på hela natten om jag hållit på med det enda tillåtna sexet - eller något annat. När kommer sexinspektören?
Inlägg #11: Postat: 2005-12-17 14:34:00
Friskytten
Det är ju nästan alltid samma sak när det gäller den här typen av domstolshändelser: ingen av journalisterna som skriver om saken har läst domen. Och om de har den kan de inte tillräckligt mycket juridik för att kunna värdera den. Med detta sagt har jag en känsla av detta fall kommer att sluta med ett fett skadestånd från staten efter att mannen suttit oskyldigt i fängelse x antal år. Den som lever får se.
Inlägg #12: Postat: 2005-12-17 19:07:00
Mysan
Jepp vart tog snällheten och kärleken vägen ? Nu för tiden ska alla vara kk och bo själva.Det skapar ett konstigt samhälle där alla sitter framför datorn och knappt umgås med någon .
Inlägg #13: Postat: 2005-12-18 00:18:00
Redliner
nej, nu ger jag upp. jag tänker inte ens försöka förstå varför det är skillnad när hockeykillar begår en gruppvåldtäkt och när invandrarkillar gör det. jag måste ha läst tio texter nu, allifrån krönikor till forumsinlägg, som ifrågasätter kvinnan som anmälde hockeykillarna för våldtäkt. "vad hände med det fria sexet", har det hetat. denna sexliberala attityd ska jämföras med de kampanjer, demonstrationer och liknande som inträffade efter tumbafallet.
Inlägg #14: Postat: 2005-12-18 06:28:00
stålis
". . .on Easter Sunday, April 4th, 1768, Sade victimized another unsuspecting young woman. Rose Kellor, an unemployed cook and widow, was seen by Sade begging for alms outside of the Church of the Little Fathers in Paris. The Marquis stepped forward and offered her money in return for domestic services. She reluctantly agreed, and was brought to a cottage in the countryside outside of Paris, all the while being reassured by Sade that he will take good care of her.
Inlägg #15: Postat: 2005-12-19 10:22:00
wertix
Otroligt korkad artikel med en mängd faktafel.
Inlägg #16: Postat: 2005-12-19 11:02:00
Jan E
SQ visar som vanligt prov på en skrämmande okunnighet och ägnar sig åt ren ryktesspridning. Några kommentarer: Hur kan SQ veta vad som rörde sig i huvudet på den tjej som hade hockeysex när när inga andra utomstående kan det?
Inlägg #17: Postat: 2005-12-19 21:10:00
Marcus
väldigt vad ni kritiserar skribenten Susanna. Jag tycker hon har en viktigt poäng!!! Försök att se den iställlet,
Inlägg #18: Postat: 2005-12-20 00:55:00
Lena Katharina
Ärkepuckot jönsar vidare. Q rezynell är stor humor :
Inlägg #19: Postat: 2005-12-20 10:37:00
Janne B
Fortfarande efter 100 inlägg helt oklart vem som har makt att tillåta eller förbjuda något inom detta område.
Inlägg #20: Postat: 2005-12-22 22:33:00
Michael Lundahl
Den universella tumregeln för all typ av sex - inklusive alternativa former som BDSM, gruppsex med mera - är: "Safe, sane, consensual"... "säkert, sansat, samtycke". Håller man sig inom detta är man också säker enligt lagen eftersom den regeln stämmer väl överens med vad som står i Brottsbalken, 24 kap, §7.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...