Förväntas vi dö eller? Om SJs pensionärsrabatter

Den här tråden diskuterar artikeln Förväntas vi dö eller? Om SJs pensionärsrabatter.
Inlägg #1: Postat: 2005-12-28 14:43:00
Per W
Gnäll!! Jag visste inte att SJ hade rabatter för pensionärer över huvudtaget. Förmånligt! Särskilt som det nu går att hitta andra billiga avgångar utan rabatter. Sen vill man väl inte att pensionärer som kan välja avgångstider ganska fritt ska tränga bort affärsresenärer som betalar fullt.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-28 14:46:00
Per W
SJ, precis som SAS som inte har pensionärsrabatter alls är ju inte bidragsfinansierat från staten och inga välgörenhetsinrättningar.
Du kan ju alltid köpa till ordinarie pris som kan vara mycket billigt och åka när du vill.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-28 20:15:00
David
Jag är arbetslös och 28 år, och har inte möjlighet att få en sista minutenbiljett, jag tycker att penisonärerna ska vara glada som har den möjligheten. Jag förstår inte gnället. Du får väl göra som jag, köpa vanliga biljetter. SJ är schyssta som ger er den rabatten. Sluta att gnäll för en fördel. SJ är ocskå ett företag som ska drivas med vinst, det gör man inte med allt för många billiga biljetter.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-29 13:13:00
AlfVerner
Rabatter är inte till för de som rabatteras utan för att fylla tågen. SJAB finns inte för att köra resenärer utan för att tjäna pengar, Uteslutande. SJAB:s mål är inte att glädja pensionärer utan att börsintroduceras, så att man får igång ytterligare pyramidspel.
Inlägg #5: Postat: 2005-12-29 22:45:00
GunnarL
Jag förmodar att den här artikeln är skriven med stor humor och ironi - i annat fall är den enbart dum.
Inlägg #6: Postat: 2006-01-04 08:02:00
Nähädu
Kan du inte bara köpa en vanlig biljett?
Inlägg #7: Postat: 2006-05-08 13:22:00
perarnehenning
Jag delar fullständigt din åsikt. Det är en skanddal av SJ. Dessutom går man ut och säger att det är så få pensionärer som utnyttjar sin rabatt. Tacka sjutton för det.
Laddar...