Det Nya Frälset

Den här tråden diskuterar artikeln Det Nya Frälset.
Inlägg #1: Postat: 2005-12-09 14:33:00
Lars Nilsson
Undrens tid är inte förbi. Jag har samma uppfattning som Lord!
Inlägg #2: Postat: 2005-12-09 17:04:00
Janne B
Klart att du fick en femma Lord trots att du glömde att beröra en viktig sak.Nämligen att enligt de lagar som Riksdagen stiftat så föreligger ingen skyldighet för ambassader och konsulat att hjälpa svenskar med hemresepengar osv.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-09 17:14:00
Janne B
I Titos Jugoslavien kastades en ledande kommunist i fängelse för att han kritiserade utvecklingen.

I fängelset skrev Djilas verket Den nya klassen 1957. Där konstaterar han att
den kommunistiska revolutionen verkligen gått snett. En ny elitklass hade uppstått. På sin tid en mycket uppmärksadda bok som dock hunnit falla i glömska 1968-1978.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-09 21:17:00
Anders Klasson
Vi har en annan katstrof som
smyger sig på oss,nej jag menar
inte invandringen just precis denna gång utan Det faktum att Göran
Persson på order av USA skickar
Svenska Värnpliktiga till döden i
Afganistan.Jag brukar inte hålla med
kpmlr, men den här gången gör jag
det när dom säger att "Detta är en
skandal utan like".Säkert kommer
även Nationalister att uppmärksama
detta så småningom,men dom har
annat att göra just för tillfället.
Inlägg #5: Postat: 2005-12-09 22:23:00
Anna Drangel
Men man kan inte avsätta någon bara för att dom har överklassfasoner. Och man kan inte göra LF ansvarig för vilken attityd folk inom UD har. Däremot kan man önska sig att folk som jobbar på så höga poster skulle inneha större empatisk inlevelseförmåga. Jag menar bara att i rättvisans namn borde även GP, LD och HD avgå isåfall. Dom är lika skyldiga och MINST lika ansvariga.
Inlägg #6: Postat: 2005-12-09 23:08:00
GunnarL
Naturligtvis är Lorden utomordentligt lycklig över att han och Lars Nilsson har samma åsikt. Han inser säkert att han har skrivit den perfekta artikeln! Men skämt åsido - tycker alla här att en flygplansförsening med kanske två dygn skall leda till regeringskris och nyval? Sen är det en annan sak att Laila Freivalds borde avgå om hon har något vett i huvet. Men hon har ju senast i dag visat att hon saknar allt vad fingertoppskänsla heter när hon går ut och börjar kritisera reseföretagen.
Inlägg #7: Postat: 2005-12-10 15:28:00
Tommy
Ja kläm åt 08-nomenklaturan å alla andra djävla arroganta skattefinansierade borgarbrackor.
Inlägg #8: Postat: 2005-12-11 07:18:00
Anna Veeder
Fempoängare. Och attityder spelar stor roll. Speciellt när de betyder att man är så viktig att man inte får störas och att man är så ointresserad att man inte kollar upp information själv. Men håller med Anna D i det att LF inte är ensam om denna attityd varken i politiken eller på UD. Hon gör bara inga försök att dölja det...
Inlägg #9: Postat: 2005-12-11 12:13:00
Claes Samson
Bra rutet. Missa inte heller den här utmärkta artikeln: Länk: svd.se
Laddar...