Inlägg #1: Postat: 2005-12-11 21:20:00
|
Sunny |
En tänkvärd artikel- Själv har jag ett mycket ambivalent o inkonsekvent förhållande till just Julen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-12-11 22:38:00
|
Linda |
Så sant, så sant. I år ska jag be en bön för alla utsatta barn som under julen mår ännu sämre, kram och God Jul.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-12-11 22:39:00
|
Linda |
Så sant, så sant. I år ska jag be en bön för alla utsatta barn som under julen mår ännu sämre, kram och God Jul.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-12-11 23:35:00
|
Janne B |
Jag har sagt åt några anhöriga att jag i år Julvägrar och i stället från den 22 december firar Christmas.Inget fläsk från Särimer hos mig osv.De som jag borde sända leksaker till har redan för många sådana....Ska jag klara detta??
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-12-12 22:05:00
|
GunnarL |
Du skriver bra! Men frågan är vad som är meningen! Är det så att läsarna kollektivt skall känna dåligt samvete, därför att det finns mindre lyckligt lottade människor utanför vårt hem? Är det så att jag skall sätta supen i vrångstrupen och spy upp prinskorvarna i ren sorg över de olyckligt lottade? Om detta var syftet misslyckades Du. Jag tänker njuta av tindrande barnaögon, vacker gran stulen och god mat och ber ingen om ursäkt för det.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-12-14 13:10:00
|
Janne B |
Hur skulle Du/Ni reagera om en kristen grupp på 100 personer i din närhet konsekvent och kollektivt skulle fira Christmas. De skulle släpa sin sängutrustning till kyrkan och bre ut den på golven. De skulle liksom leva ett klosterliv i flera dygn, demonstrativt uteslutande JUL-firandet. Bara gå in för det som de själva uppfattar som enkelt kristet liv. Skulle du se dem som galningar eller konsekvent kristna, värda respekt?? På 1970-talet gjordes många sådana här ansatser, men bara med ungt folk.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-12-17 17:01:00
|
Thea Gianneschi |
Naturligtvis behöver ingen sluta fira jul, jag ska själv fira jul. Ni missar poängen man kan DELA med sig utav julen till dom som inte kan eller får fira en riktig varm trevlig jul med massor av gemenskap. Öppna era dörrar och släpp in dom alla som annars får stå utanför och trycka näsorna mot fönsterna och längta efter värmen, det ska jag göra. God Jul på er alla..
|
|