Konservativ rock?

Den här tråden diskuterar artikeln Konservativ rock?.
Inlägg #1: Postat: 2005-12-04 03:03:00
Redliner
gudars skymning... kan inte vara lätt att vara höger. ni får väl lyssna på wagner eller något. tysk marschmusik, kanske? eller varför inte lyssna på musik med hjärtat och skita i politiska distinktioner?
Inlägg #2: Postat: 2005-12-04 03:08:00
Björn_T
Intressant. Men skulle inte den här artikeln ha platsat bättre under "Kultur & Nöje"? Hur som helst, lyssna igenom första sidan av 2112 med Rush, så får du lite mer värdefull input i ämnet. Texterna är baserade på novellen "Hymn" av Ayn Rand, vilken knappast kan kallas vänster. Ja, första sidan av vinylen då alltså. Får du bara tag i CD:n så lyssnar du fram till "Grand Finale". Även resterande låtar är ju bra, men utan större politisk relevans
Inlägg #3: Postat: 2005-12-04 21:47:00
Lars Nilsson
Vi som inte bara hör på mainstreamcountry utan också lyssnar på det som spelas på landsbyggden i USA vet att man tar upp alla möjliga ämnen. Tex pedofili, våldtäkt, alkoholism, kriget i Irak mm. Ämnen som massorna inom den svenska popvänstern aldrig skulle sjunga om. Trots deras uttalade vänsterideal. Om det är högermusik så är jag stolt för att jag gillar den.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-05 13:07:00
Thomas L. Aabo
Konservativ och libertarian, går det ihop?
Inlägg #5: Postat: 2005-12-05 15:39:00
CMO
Ted Nugent och Alice Cooper finns ju t.ex. om man absolut vill lyssna på rock, men kåntrymusik är bättre.
Inlägg #6: Postat: 2005-12-05 16:37:00
stålis
Låt mig rekommendera en sanslöst intelligent blogg undrar vem det kan vara bakom den?
Länk: poticallyincorrect.blogspot.com
Laddar...