|
Inlägg #1: Postat: 2001-07-13 13:27:00
|
|
Martin Karlsson |
Du har rätt i att dessa miljarder borde läggas på annat, men i princip skulle den här kunskapen kunna komma till nytta, t.ex. för lesbisk kamp. Möjligheten för en lesbisk community att fortleva skulle radikalsera den, eftersom de kan hävda sin autonomitet och suveränitet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-07-13 13:30:00
|
|
Per Poulsen |
Med tanke på i vilket sammanhang din upprörda känsla föddes, kan jag bara konstatera; Din ilska klär dig :O
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-07-13 13:31:00
|
|
Klas klättermus |
Om en man och en kvinna har problem att få barn så hjälper man dom, då det är frågan om en biologisk grundförutsättning som är defekt.
Bara i vår bortskämda västerländska civilisation?, kan folk som saknar dessa förutsättningar unna sig lyxen att överhuvudtaget fundera över dessa frågor.
Så här är det:
Man Kvinna Kan få Barn
Man Man Kan inte få Barn
Kvinna Kvinna Kan inte få Barn
Detta är ett rent biologiskt faktum.
SO DEAL WITH IT! - Everyone else has to.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-07-14 12:12:00
|
|
LM |
Jag delar din åsikt om homosexuellas rätt att få adoptera barn. Jag kan också tycka att den nämnda forskningen är på gränsen till motiverad, men förvånas ändå över din starka reaktion. För mig är det t ex ett mycket mindre etiskt problem att det forskas i hur två människor som älskar varandra könet oväsentligt kan få ett biologiskt barn tillsammans, än att vapenforskningen runtom i världen slukar sådana enorma resurser. Därmed inte sagt att jag tycker att barn är en mänsklig rättighet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-07-15 10:25:00
|
|
suz,pregnant,again ! |
bara skojar, är INTE gravid :
men älskar att vara gravid !
Om detta skulle funka så skulle jag kunna skaffa barn utan partner, vare sej kvinna/man, inga vårdnads tvister/underhållsbidrag !
men så tråkigt ! föredrar the oldfashioned way, tycker det kastas ut för mycket pengar på onödig forskning,finns MYCKET viktigare forskning för att bota sjukdomar, eller bara basic provrörs befruktning för att underlätta för dom som har svårt att bli med barn the natural way,just my 02 cents,
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-07-18 08:11:00
|
|
Niklas |
Jaha! Och varför skulle det just vara vuxna _män_ som leker science-fiction-hjältar? Det finns inga puckade kvinnliga forskare i din värld eller? Guuud vilken schablonartad inställning till könen!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-07-22 11:38:00
|
|
Lina |
Det jag tycker är konstigt är att alla, verkligen alla, utom just homosexuella får skaffa barn. Knarkare, mördare, pedofiler och tonåringar utan utbildning får skaffa hur många som helst, och vara bra förebilder åt sin avkomma. Hur många barn föds inte oplandrade eller tom. ovälkomna? Hur många barn växer inte upp med bara en förälder? Vad är det som säger att två mammor/pappor är sämre än bara en?
|
| |