Media och damfotboll

Den här tråden diskuterar artikeln Media och damfotboll.
Inlägg #1: Postat: 2001-07-12 11:32:00
elfvis
Storleken har betydelse. Hur många lag var med i EM? 8!! Det är inte mycket det och hur många licencierade damspelare finns i europa? Inte vet jag men inte många i alla fall. Hur många åskådare har en genomsnittlig europeisk damfotbollsmatch i högsta divisionen. Inte mycket jämfört med herrarna. Självklart måste mediautrymmet för en sport stå i relation till hur stor sporten är i antalet utövare och publik.
Inlägg #2: Postat: 2001-07-12 15:27:00
Anna-Karin
PRECIS pa ordet vad jag ocksa tycker!
Det viktigaste i rapporteringen om damfotboll ar inte att oka mangden av artiklar, det ar att ta spelet och spelarna mer seriost!
Det skulle aven oka intresset.

Tack for orden Ingvar! /Anna-Kari
Inlägg #3: Postat: 2001-07-14 18:28:00
Tjoffe
Mediautrymmet bottnar i intresse för sporten, och intresset är begränsat. Det beror främst på att damerna inte är bra! De skulle säkerligen ha svårt att besegra ett lag från division 3 på Kärrtorps IP! Lösningen? Anpassa sporten precis som friidrotten har gjort med tex häcklöpningen och kula. Tills vidare hoppas jag att media inte utökar resurserna för damfotbollen, utan istället inriktar sig på andra intressanta sporter där framgångsrika svenska damer figurerar tex alpint och friidrott.
Inlägg #4: Postat: 2001-08-24 03:36:00
Jens Malmqvist
Damfotboll och fotboll är två skilda sporter, varav den ena har ett underhållningsvärde utan att åskådarens nationalistiska känslor behöver tas i åtagande. Jag uppskattar inte att bruka ordet patetiskt, men det är kanske det mest väl beskrivande ordet för tvsportens kommentatorer vars entusiasm under dam-em egentligen bara bottnade i en förtryckt längtan till de stora, riktiga nationella och internationella matcherna.
Laddar...