Inlägg #1: Postat: 2005-11-10 18:56:00
|
Sunny |
Amfetamin ä ju uppåttjack. När jag var ung bantade alla feta tanter i landet på olika amfetaminpreparat o de säljs på apoteken i de flesta länder i Europa ännu : Vissa land med recept: andra utan. Jag brukade banta ner mig 10 kg varje vår på en 14 dagars kur.Mirapront hette de franska som jag tyckte var bäst. Numera kan jag inte ta någonting sådant: det ger för högt blodtryck. Man måste injecera detta medel för att kunna få några smittor men man kan få en hjärtattack av överdosering.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-11-10 19:05:00
|
Sunny |
Har man farligt mycket övervikt händer det att läkarna ändå vill att man ska försöka: jag har fått dem men vågar inte ta dem utan försöker med naturlig viktnedgång.
Falrigare är de s. k partydrogerna!!! De sprutas inte o framstår som så harmlösa."Alla" tar dem o man accocierar inte med plattan utan med Stureplan. Oj vad mycket sådan smörja dottern blev bjuden på som tonåring.Hon är duktig på att säga nej tack Kocain o alla de där boksatavsmedlen: Ungarna tror inte
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-11-10 19:09:00
|
Sunny |
Forts att det är så farligt när det bara snortas.Användarna är innefolket o de drogerna ses som någonting cool: man orkar dansa hela natten.
Det händer att någon dör vid sin första trippp: man märker inte att kroppen blir uttorkad! Langarna finns på vartenda inneställe i stan: tro mig! Samma ungdommar föraktar horsarna nere på plattan: DE är ju riktiga loosers!
Nej har man ungar så får man lära dem så mycket man bara kan.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-11-10 19:13:00
|
Sunny |
Appropå injecera: Min dotter hade som mycket ung en pojkvän som var sångare i ett då populärt popband. Killen vid trummorna gick på horse o när någon stulit det i Köpenhamn injecerade han ren alkohol i venerna för att komma upp på scenen! Hon blev rejält avskräckt efter den resan.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-11-10 19:49:00
|
Janne B |
Ja Sunny/ Det finns två verkligt hotande faror i vårt samhälle som måste avslöjas ordentligt och motarbetas. Droger och kristendomen.I nödfall får vi kalla in de döda som Hedinius för att klara upp saken ;- JB
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-11-10 20:10:00
|
Sunny |
Det måste rimligen finnas några nu levande som axlar manteln efter Hedenius? Han var ju bara en vanlig människa han oxå?
De unga i dag känner till väldigt lite om religioner i almänhet o inte ens sin egen kristendom.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-11-10 21:12:00
|
Janne B |
Det finn nog några miljoner sådana som Hedenius som motarbetar och föraktar kristendomen./Jag tittar ibland på barnprogram i SVT. Jag har sett unga islam-flickor stå och på ett väldigt fint sätt presentera sin tro. När såg vi några tioåringar stå och säga ngt positivt om kristen tro? "Sin egen kristendom"? Vad menas.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-11-10 22:45:00
|
Sunny |
Med tanke på hur vissa präster agerat o hur en tomte som pastor Green inte utesluts ur de kristnas led så är det väl självklart att själva källan måste granskas kritiskt,noggrant o öppet?? Källan är ju i det här fallet hela kristendomen som religion o dess skrifter. Ingen kan väl komma o påstå att Gud vill att jag gör si ell så o att den heliga ande sade åt mig att bögar våldtar djur för att all kritisk granskning av källorna?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-11-10 22:53:00
|
Sunny |
I en diktatur kan en diktator säga att höra någon debatt alls om saken. I en demokrati kan det inte fungera så.Den som gör ett utspel aktiv handlingav något slag såsom en lista med ett upprop måste ju ha hela bevisbördan för att detta upprop är motiverat? Vi som tycker att det är befängt kan ju inte rättfärdiga deras sak utan måste yrka på en granskning o ett klarläggande vad kristendommen egentligen står för.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-11-10 23:02:00
|
Sunny |
V måste i först upplysa folk om de kristna dogmerna o få dem att läsa biblen. Kanske många unga i dag skulle bli skakade o upprörda av vad de skulle finna? Kanske det är dags för en ny religion?Vi lever inte likadant i dag som för 5-6 000 år sedan när moseböckerna skrevs?Om pastorer kräver bibeltrohet så måste vi börja stena okyska kvinnor,skaffa slavar,vägra ta en kvinna i hand medan hon har mens för attsedan bränna hennes kläder,betrakta kvinnan såsom oren efter förlossning etc.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-11-10 23:07:00
|
Sunny |
All förbjuden mat typ gris utgår! Jag undrar alltid varför de som kallar sig bibeltrogna bara plockar ut vissa valda delar ur moseböckerna?Fast att en präst skulle välja påbudet: "Ve eder som predikar för pengar. Jag har givit er evangeliet för intet o för intet ska ni predika det!" Jesus ord: han var aldrig präst o han hade ingen lön heller.Detta citat kan väl våra präster fundera på att starta upprop för:
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-11-10 23:10:00
|
Sunny |
Någon som arbetar o försörjer sig inom sitt yrke o sedan förkunnar evangelium på sin fritid såsom det gick till den första kyrkan vore bra: då predikas det nog mera sanning o mindre pensionsfrämjande retorik?
Men jag lämnar över frågan till de som bryr sig o främst de unga.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-11-10 23:12:00
|
Sunny |
Sorrry för stavningen: är jobbigt att dela upp ett införande så här.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-11-11 06:47:00
|
Backman |
Sunny.. De flesta ungdomar är inte så blåögda som du verkar uppfatta det som.. Den största anledningen till att ungdomar inte provar narkotika/samt går vidare till tunga droger är att man är rädd att tappa greppet om drogerna.. Att det är kriminellt/olagligt kommer först på plats 7..
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-11-11 06:53:00
|
Backman |
Forts.. Och vi skall väl tacka gud för att inte alla som har rökt cannabis och knaprat exstacy går vidare till heroin.. Som tur är så finns det en stor respekt för heroinet bland dem som använder cannabis och Exstacy..
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-11-11 07:02:00
|
Backman |
Ger man sig in i en drogscen då måste man tamigfan vara insatt i riskerna i detta upplysningssamhälle.. De flesta ungdomar tycker inte att det är så farligt att käka Exstacy 1-3 gånger per år, samt röka en joint cannabis i mellanåt.. Det är svårt att övertyga en ungdom genom att säga att det kan sluta på plattan om du inte slutar med partydrogerna..
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-11-11 07:05:00
|
Backman |
forts.. Att man super hårt en period i livet innebär ju inte att man hamnar på en parkbänk utanför systemet, risken finns, men man måste vara bra naiv om man tror att ungdomar skall tro på det..
Myndigheterna måste jobba på att få fram en trovärdig drog-undervisning, då det flesta ungdomar i dag har nån form av erfarenhet kring droger, och då är det inte seriöst att skrämma med plattan hela tiden.. 1 miljon svenskar har ju testat knark, inte fan bor dom på plattan?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-11-11 07:42:00
|
west-d |
Backman nr 15. Ja, t.o.m. många knarkare tackar nej till heroin, även om de har hållit på i antal år. Men heroin kallas nu horse, för det inte skall låta så "hemskt" sämplat osv.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2005-11-11 08:19:00
|
west-d |
Amfetamin är det vanligaste knarkarna använder & injeceras,vilket de oxå blandar i tex E. Att blanda amfetamin i tex te smakar välldigt illa & tänder tar "stryk". Att injecera gör att de får snabbare effekt, om det blir uppåt el. ner vet de inte ens själva från gång till gång.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2005-11-11 08:32:00
|
Backman |
west-d.. Japp,, vart finns regelverket som kontrollerar substanserna i "E"?
Undomarna har ju egentligen ingen aning vilken substans som finns i "E".. Det är kanske därför rent "MDMA" pulver blivit mkt populärt bland ungdomar i sverige..
|
|