Extra: USA:s kemiska krig i Irak

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-11-09 10:37:00
AlfVerner
Jaså, det tycker du. Denna mycket dåligt underbyggda kommentar gör mig fullständigt vansinnig och den är själva grunden till att framtiden känns fullständigt hopplös. Du tillhör den samling offer som står och ser på när nazistgängen går in kristallnatten. Du tittar och skulle aldrig någonsin få för dig att ens lyfta ett finger. Du tillhör den majoritet drönare, flocken, själva förutsättningen för Hitler, Saddam. Stalin, Bush m fl maktfullkomliga galningar.
Inlägg #2: Postat: 2005-11-09 10:39:00
AlfVerner
Jag är efter ett liv av debatt helt övertygad om att det nyliberala fascistembryot, institutionaliserat av kraftidioterna i tankesmedjan Timbro är en genetisk deffekt. Det finns inga förutsättningar för analys och systemdebatt.
Inlägg #3: Postat: 2005-11-09 10:41:00
AlfVerner
Det som händer t ex i Frankrike är den nyliberala, nationalistiska fascistatens examensprov. ALLA uttrycksmedel inom det demokratiska samhällets ramar är förbrukade och nu förs samtalet UTANFÖR de uppgjorda ramarna. DU, Anna Veder, är ansvarig för det.
Inlägg #4: Postat: 2005-11-09 11:26:00
Anna Veeder
Tack Alf. Jag skulle aldrig kommit på tanken annars att tillskriva mig, 38, icke politiskt aktiv, redovisningsarbetande trebarnsmor, så stor betydelse.
Inlägg #5: Postat: 2005-11-09 11:27:00
Anna Veeder
Skit att jag inte får betalt för det, om jag nu är så viktig. Men kanske du kan rekommendera mig till CIA? Vore hyggligt eftersom jag har en rätt ringa månadslön och inte får betalt för att skriva på Sourze.
Inlägg #6: Postat: 2005-11-09 11:29:00
Anna Veeder
Och så heter jag Anna Veeder. Inte Veder. Lite hyfs får du ha.
Inlägg #7: Postat: 2005-11-09 11:29:00
Nähädu
Vänta bara Anna. Snart drar han på med sin egen lilla vendetta mot bredbandsbolaget också. Visst är det härligt att sourze har en egen liten rättshaverist?
Inlägg #8: Postat: 2005-11-09 11:34:00
Anna Veeder
7/Visst. Alla ska ju ha rätt att syssla med det de tycker är skojigt. Men ärligt talat begrep jag inte allt AlfV skrev. Det är kanske den genetiska defekten han talar om?
Inlägg #9: Postat: 2005-11-09 11:36:00
Anna Veeder
Och förresten är det taskigt att inte låta Lars Nilsson, CMO och Calle Z få del av äran. De är mycket bättre högerideologer än jag. Så varför får de inte vara med? Nu börjar det här urarta se "seriösa inlägg" så jag jobbar vidare istället med mina räkningar. Medan jag planerar nästa upplopp, vill säga.
Inlägg #10: Postat: 2005-11-09 12:10:00
AlfVerner
4>"icke politiskt aktiv" är den politiska kraft som står bakom gardinen och betraktar Kristallnatten, "icke politiskt aktiv" är den grupp som låter den historiska cykeln snurra runt och som står som garant för Hitler, Stalin, Bush, Saddam...Passiviteten är ett alltmer utbrett och aktivt politiskt ställningstagande för de rådande maktstrukturerna.
Inlägg #11: Postat: 2005-11-09 12:13:00
AlfVerner
I Frankrike är det examnsprov för nyliberalismen och du delar stolt med dig av din historiska, politiska och strukturella okunnighet, utan att ens reflektera över att du är själva förutsättningen för det demokratiska samhällets upplösning.
Inlägg #12: Postat: 2005-11-09 12:36:00
Anna Veeder
Alf, jag borde kanske inte ta dig på allvar men jag tycker att du är rätt oförskämd. Politiskt aktiv är att vara med i ett politiskt parti. Det är inte jag. Men det finns många andra sätt att påverka samhället. Du har ingen aning om om jag är aktiv eller inte, och på vilket sätt. Dina slutsatser är förhastade, felaktiga och förolämpande. Men det var säkert det du ville, eller?
Inlägg #13: Postat: 2005-11-09 13:42:00
AlfVerner
12>"Oförskämd" -Jorden brinner som ett resultat av din inställning till USA och marknaden och du kallar mig "oförskämd". Antingen har man en rättsstat eller inte. Visst kan du diskutera mina "oförskämdheter", men om du överhuvudtaget ska utsättas för minsta respekt, så får du börja diskutera t ex USA:s extremt aggressiva imperialism och hur man lever på resten av världen.
Inlägg #14: Postat: 2005-11-09 13:50:00
AlfVerner
Vad skiljer USA och Nazityskland?
Imperialismen? USA är aggressivare och, utsugningen av tredje världen? USA är aggressivare? Krigföring? USA 10ggr mer militär styrka än summan av de nästa 10. Synen på sig själv som "det enda rätta" - Oavgjort. Kosntruerade skäl för att motivera angrepp - USA:s invasion av Irak tar priset. Propagandakapacitet - USA:s massmediala genomslag till stöd för sig själv och sin kultur fullständig krossar Goebles.
Inlägg #15: Postat: 2005-11-09 14:33:00
Anna Veeder
14/Enligt min åsikt borde USA inte startat krig i Irak utan FN-stöd, och Guantanamo och Abu Ghraib är inte försvarbara. Men kriget i USA utövas inte i syfte att organiserat mörda människor av viss etnicitet eller sexuell läggning. Jag tycker att det är en uppenbar skillnad. Misstänker att du inte gör det. Men du kan fortsätta tråden på nästa kommentar, för Jan E skrev något liknande.
Inlägg #16: Postat: 2005-11-09 14:36:00
Anna Veeder
15/"Kriget USA för i Irak" menade jag naturligtvis.
Inlägg #17: Postat: 2005-11-09 15:08:00
AlfVerner
15>USA:s angrepp är ett brott mot folkrätten och är aktiverat av oljan. Utöver det sätter man stabiliteten ur spel ytterligare på hela jordklotet och legitimerar ett ultimativt våld, som sprider sig som ringar. Man visar vägen för det internationella samtalet - det är våld och räcker inte våld, tar man till mer våld.
Inlägg #18: Postat: 2005-11-09 15:14:00
AlfVerner
15>Den systematiserade förintelsen har nyanser i olika mer eller mindre hemliga fängelser. Det man har lärt sig är att tiga om saken eller helt enkelt blåneka. Etnicitet eller inte, så stämplar man upp "terrorist" och frihetsberövar alla som man utan rättsprövning ensidigt dömmer. Vad som verkligen händer läcker emellanåt ut och det spelas upp en rättsprocess mot de ansvariga.
Inlägg #19: Postat: 2005-11-09 17:43:00
El Guatusi
Alf: Kritisera garna USA, spy galla pa Bush om du vill. Men nar du borjar jamfora Bush med Stalin och Hitler gor du dig skyldig till nagot MYCKET allvarligt: banaliserar namligen de oerhorda katastrofer nazismen och kommunismen ar skyldiga till. Just banaliseringen av t ex Hitler ar en av anledningarna till att vissa kottskallar annu springer omkring och heilar pa vara gator och torg.
Inlägg #20: Postat: 2005-11-09 17:46:00
El Guatusi
Jag haller med om att W Bush fortjanar mycken kritik och hard kritik. Inte minst for hans puerilt svartvita manikeiska varldsbild. Men du Alf visar dig vara precis lika manikeisk nar du inte ser nyanser och satter USA pa samma plan som Nazityskland. Det ar groteskt, ja mer an sa: det ar oforsvarligt och farligt.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...