|
Inlägg #21: Postat: 2005-11-09 21:11:00
|
|
AlfVerner |
"nazismen och kommunismen är inte skyldiga till någonting." Maktfullkomlighet hos enskilda ledare OCH passiviteten hos folket bär skulden. Mao. Hitler, Stalin drabbades alla av hybris och förväxlade sig själva med Gud och obegränsad rätt till att råda över liv och död. ISMER är aldrig ansvariga, det är MÄNNISKORNA som är ansvariga och det är egenskaperna jag vill plocka fram och jämföra.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2005-11-09 21:15:00
|
|
AlfVerner |
I t ex imperialistbeteendet står USA i särklass, när det gäller världspolis och ignorans av FN så är USA topprankade. Tendeserna att demonisera motståndaren är långt utvecklat och Bush hålls bara tillbaka av rådgivare och talskrivare, annars hade hans reptilhjärna lanserat religionskriget ÖPPET för länge sen.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2005-11-09 21:21:00
|
|
AlfVerner |
Länk: dn.se -Här har du en annan kraftidiot som har satt sig själv att försvara rättstaten och demokratin, Toni Blair. Turligt nog fanns tillräckligt med hjärnceller kvar i sosseflocken så att StolleBlair kunde stoppas.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2005-11-10 08:13:00
|
|
El Guatusi |
/21 Jag tycker att du sjalv verkar lida av nagot som kan likna hybris: du anser dig ha ratten att forolampa och demonisera alla som inte delar din manikeiska varldsbild. Det ar bannbullor hit och fatwor dit, Verner! Hur kan du vara sa overtygad om din pavliga ofelbarhet, fragar jag mig.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2005-11-11 01:02:00
|
|
Calle Z |
Anna. Jag är ingen "högerideolog". Långt därifrån faktiskt! Jag vill inte bli placerad i något politiskt läger. Det betackar jag mig för. Men dumhet måste alltid bemötas. Typ Lord och AlfVerner.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2005-11-11 01:15:00
|
|
Calle Z |
Jag avskyr allt hyckleri. De sk vänsterfolket är just nu de största hycklarna. De drar sig inte ens för att likna USA med nazityskland. De vill tysta folk genom att tillskriva folk de mest försmädliga tillmälen! Samtidigt som de håller tyst om förtrycket i tyrannstaterna i mellanöstern. Bloggeri lät masken falla när han avslöjade sin syn på Syriens befolkning och deras rätt till demokrati!
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2005-11-11 01:25:00
|
|
Calle Z |
De var inte "redo" för demokrati ännu enligt bloggeri! Så talar en sann humanist. De sket fullständigt i om Iraks cirka 20 miljoner invånare förtjänade samma frihet som de själva åtnjuter pga deras USA hat. De hänvisar gärna och ofta till ett FN. Samma FN som för en del år sedan Lät Khaddafis land sitta som ordförande land när det gällde de mänskliga rättigheterna!
|
| |