|
Inlägg #1: Postat: 2001-07-10 14:02:00
|
|
Martin Karlsson |
Tack för en intressant artikel. Om du förresten råkar känna Frepe, som jobbade på häktet innan, så kan du hälsa honom. Han drog ju till Hässleholm eller vad det nu var. Vi gick skrivarlinjen tillsammans. Men du kanske inte har någon aning om vem jag snackar om? Skitsamma isåfall, men jag chansar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-07-10 14:09:00
|
|
elfvis |
Intressant!!! En artikel som har innehåll och verkighetsförankring till skillnad från många andra hobbytyckare här på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-07-10 21:29:00
|
|
Kajsa Kallio |
Du borde inte jobba inom kriminalvården, du borde skriva istället, på heltid. Eller förresten, det är nog bäst om du försöker med både-och, du verkar vara bra som plit.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-07-11 10:14:00
|
|
Björn |
Så jäkla rätt. Jag ser din text som en av de mest konstruktivt ställda frågorna på länge. Keep it up
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-07-11 12:05:00
|
|
Perfekt! |
Mycket bra artikel Kalle. Mer sådant behövs så att folk får en liten smakbit av vad verkligheten är.
/Micke
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-08-03 16:38:00
|
|
Finn B |
Det enda dåliga är att bara 221 st har läst denna text. Skicka in till DN Debatt Kalle!!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-08-21 09:52:00
|
|
Lena |
Kanonbra artikel både till innehåll och till det sätt den är skriven på. Maken min jobbar inom kriminalvården och jag förstår till fullo vad Du menar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-05-29 08:38:00
|
|
Redemer |
Att leva som man lär, Karl Lind, det är frågan. Inte sant. Att först säga att man av ungdomligt oförstånd betraktade samhället som ofelbart för att senare på den bleka eftertankens - och ålderns - höst erfara nya insikter räcker inte alltid som försvar. När du nu ändå tappert försöker så formulerar du, i brist på bättre, en medelväg - samhällets OCH förbrytarans "fel", manifesterat i det fysiska fängelset.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-05-29 08:38:00
|
|
Redemer |
När du nu ändå tappert försöker så formulerar du, i brist på bättre, en medelväg - samhällets OCH förbrytarans "fel", manifesterat i det fysiska fängelset. Ett sorts status quo för dina eventuella inre konflikter och motsägelser. Problemet är bara att "sammhället" aldrig ställs till svars för sina bister - vilket också är ett skolexempel inom den praktiska filosofin.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-05-29 08:39:00
|
|
Redemer |
Så, ska du fotsätta leva i den här paradoxen eller är du bara rädd för att förlora jobbet, precis som att du kan inget annat än att låsa in folk? Du bör kanske ställa dig frågan åtminstone.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-05-29 08:39:00
|
|
Redemer |
Jag ska säga att jag ändå tycker din artikel är intressant. Kanske för att du precis som jag verkar ha ett genuint människointresse. Men det är lustigt det här med perspektiv ändå. När jag intresserar mig för samhähällets olycksdabbade ett försök till term för kombinerad offer och förövare så gör jag det genom att betrakta människor som du, med makt och relativt låg utbildning du får rätta mig om jag har fel men jag betvilar du är akademiker.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-05-29 08:39:00
|
|
Redemer |
Någonstans känns det som två sidor på samma mynt. Ett sorts orskrivet smhällsavtal. Som du beskriver din status quo är kanske samhället nöjd med en sådan konstellation av perverterad ömsesidighet i brist på bätte term, av rent praktiska skäl.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-05-29 11:08:00
|
|
GunnarL |
Kul när en artikel vaknar till liv efter sju år. Jag noterade att Ramona Fransson på den tiden Danlén var verksam på Sourze redan då. Hon är nog därmed sidans meste veteran.
|
| |