Jag bär inte det vita bandet

Den här tråden diskuterar artikeln Jag bär inte det vita bandet.
Inlägg #1: Postat: 2005-11-03 21:23:00
odalman
Att man tar ställning mot våld mot kvinnor, innebär inte automatiskt att man tar ställning FÖR våld mot män och barn. Lika lite som ett rosa band innebär att man vill att forskning kring prostatacancer skall upphöra.
Inlägg #2: Postat: 2005-11-04 15:10:00
Humanist
Instämmer helt med "odalman".Bär av samma anledning inte det vita bandet.
Inlägg #3: Postat: 2005-11-04 15:14:00
Humanist
Ursäkta. Instämmer helt med artikelförfattaren Andreas Viklund. Inte något annat. Bär således av samma synpunker inte det vita bandet. Allt våld är oacceptabelt.
Inlägg #4: Postat: 2005-11-05 13:00:00
Michael Lundahl
Tankar som jag själv tänkt. Varför får Rosa Bandet galor medan vi får leta för att hitta blå rosetten? Varför skall vi ställa upp på Vita Bandet när det inte ens finns ett motsvarande band för våld mot män? Länk: en.wikipedia.org
Inlägg #5: Postat: 2005-11-05 15:46:00
trollpacka
TACK, för ditt inlägg.håller med dig helt. all enkelspårighet är förödande.vi behöver disskutera .ventilera verkligheten..kvinnor och män är människor.sen finns det alltid avarter-de som inte mår bra..det är om dom vi skall samtala .hitta lösningar för/till.i.s
Inlägg #6: Postat: 2005-11-06 00:46:00
Tarja
A. Viklund, du förlöjligade inte mig, det var en annan. All heder åt dig, att du köpt det rosa bandet! Om man nu ska skoja lite, så ser vi väl snart ut som julgranar med alla dessa band. Fattas bara en liten ljusslinga som blinkar- helst. Tack förresten att du svarade, ha det bra!
Laddar...