|
Inlägg #1: Postat: 2005-11-03 11:59:00
|
|
tomster |
Fria sprutor är ingen lösning på drogproblematiken, det är ett av många instrument för att minska smittspridningen. Menar du att ungdomar provar injektionsmissbruk för att tillgången är god på sprutor? Jag tillåter mig själv att tvivla. Förespråkarna du nämner är ju OCKSÅ forskare, fd narkomaner och personer på fältet - eller är de bara onda drogliberaler?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-11-03 13:46:00
|
|
Backman |
Fria sprutor är ingen anledning till att folk börjar missbruka.. Det är ju inte direkt sprutan som är det lockande med tjacket/heroinet. Det är när toleransen till drogen blivit så stor att spruta är enda vägen för att få ett rus.. Även ekonomin spelar in här.. Det skulle bli kolosalt dyrt för en heroinst att inta drogen nasalt..
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-11-03 14:21:00
|
|
Enrique414 |
Nära vänner och släkt borde INTE få ha det enorma inflytande på narkotikapolitiken de har idag. Att inte någon beslutsfattare för länge sedan utvisat dom från debatten pga emotionalitet är underligt. Ni har inte den nyktra och pragmatiska syn på problemet som det kräver utan befinner er mitt i en sorgeprocess över att söta Lisa, 5 år, blev tjackhoran Lisa, 17 år. Snälla, låt människor utan personlig inblandning avgöra vad som är bra och dåligt här.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-11-03 14:21:00
|
|
Enrique414 |
Nära vänner och släkt borde INTE få ha det enorma inflytande på narkotikapolitiken de har idag. Att inte någon beslutsfattare för länge sedan utvisat dom från debatten pga emotionalitet är underligt. Ni har inte den nyktra och pragmatiska syn på problemet som det kräver utan befinner er mitt i en sorgeprocess över att söta Lisa, 5 år, blev tjackhoran Lisa, 17 år. Snälla, låt människor utan personlig inblandning avgöra vad som är bra och dåligt här.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-11-04 08:18:00
|
|
Anna Drangel |
Har väldigt svårt att tro att gratis sprutor skulle vara en anledning att börja injecera droger!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-11-06 17:45:00
|
|
Janne B |
Under många år var professor Nils Bejerot en av Sveriges viktigaste opinionsbildare. Han var en uppskattad föreläsare och skrev mycket, vasst och underhållande. Han publicerade ett tiotal böcker och flera hundra vetenskapliga och samhällspolitiska artiklar, debattinlägg och kommentarer. Hans bibliografi upptar mer än sexhundra titlar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-11-08 21:55:00
|
|
Sunny |
Sprutbytena är inte hotade kan jag konstatera efter en sondering i mitt pappersarkiv.Efter en dabatt i våras var bara moderaternas Betrholt Gustavsson emot ingen nyhet för oss o Stockholmspolitiken precisBorgarrådet Olofsson var positiv: så oxå fp o vSka försöka komprimera det som kunde bli en hel bok:
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-12-14 13:50:00
|
|
SpliffStar |
Ni som inte hållit på - håll käft, snälla! Blir så trött på att läsa om era felaktiga uppfattningar hela tiden. Du som skrivit artikeln tror att alla brukare går samma väg som din lilla dotter gjorde. FEL! Alla är individer och bara för att hon inte kunde hantera det betyder inte att ingen annan kan det heller. För tro det eller ej, men hon är inte representativ för brukare generellt. forts.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-12-14 13:50:00
|
|
SpliffStar |
Ni som aldrig hållt på med "knark" - håll er till att debattera alkohol, där har ni kanske något relevant att komma med, men vad gäller narkotika är ni fyllda med fördomar, social-styrelse-propaganda och kvällstidnings-löp... tröttsamt och irriterande!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-12-19 01:06:00
|
|
jimjimblund |
Nä det är väl bättre som i dag då de som injicerar mangrant har Hepatit a b c -
Men det är ju redan fallna.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-01-23 01:10:00
|
|
Ysses |
Knarknyfikna SKITER i "signaler"!!! Skulle någon ung som är nyfiken på droger avstå bara för att myndigheter har tillåtit sprutbyten för etablerade narkomaner ?? "Nej jag ska inte pröva hasch - jag måste lyssna efter vilka signaler politikerna har sänt ut - det är ju vad vi ungdomar lyssnar efter HELA dagarna!"
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-04-07 06:13:00
|
|
sphincter |
Pyttsan. Det ar bara du som ar en dalig foralder. Hade du gjort ditt jobb sa ahde dottern inte blivit narkoman.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-09-15 14:07:00
|
|
HonkyTonkMan |
Släpp allt fritt och stäng avgiftningsavdelningarna! Darwin tar hand om resten.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-10-15 12:53:00
|
|
evt |
Håller fullständigt med dig, fria sprutor är inte lösningen. Jag har försökt att få Ett LVM på min dotter, men har inte fått något gehör för det.Min dotter har trippeldiagnos. Hon har varit på olika behandlingshem men tyvärr avikit därifrån och är nu på väg till ett nytt. Jag tror tyvärr inte att hon kommer att stanna kvar där. Som förälder till ett myndigt barn är man maktlös.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-11-06 14:17:00
|
|
MLJohansson |
Drogdebatten är ytterst komplex. Där finns oerhörda mängder fakta, erfarenheter, känslomässiga argument, skrämselpropaganda, myter och upplevelser, att ingen kan VETA allt. Men det är konstigt att alla Tyckare är så svartvita. Att samhället inte ska "sända fel signaler till våra ungdomar" är tydligen viktigare än att rädda människoliv, eller att låta andra åsikter höras, eller att vara beredd att öppna ögonen för alternativ när dagens drogpolitik UPPENBARLIGEN är käpprätt fel...
|
| |