Idioternas kärlek är lönsam

Den här tråden diskuterar artikeln Idioternas kärlek är lönsam.
Inlägg #1: Postat: 2005-10-28 17:35:00
Frk Trall
Man blir generad och det är väl avsikten? Väldigt vasst.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-28 17:42:00
Janne B
Dags att dra för rullgardinen och täta på sidorna med tejp...Undras vad red Daniel Grahn för tidningen Dagen tänker. Gisslan?
Inlägg #3: Postat: 2005-10-28 17:53:00
stålis
Klockren 5:a!
Inlägg #4: Postat: 2005-10-28 17:56:00
Franklin
Hehehehe, rolig och underhållande text. Du får till det rätt bra på flera ställen. Men du gör ett misstag. Du anklagar Skugge för att tycka andra är idioter, men i ingressen gör du själv samma sak. Kanske inte det ultimata.
Inlägg #5: Postat: 2005-10-28 18:54:00
Fowler
Ännu en indignerad bror duktig som känner sig tvingad att skriva en meningslös artikel om Skugges tyckande. Då hon är nominerad lär det finnas någon som argumenterar för det i nomineringen. Om Roger Lord kunde argumentera mot det vore artikeln inte lika menigslös. Att Lorden inte gillar det skugge skriver betyder ingenting i sammanhanget, varför är hon inte en förnyare borde vara frågan. En mycket anti-intellektuell artikel tycker jag.
Inlägg #6: Postat: 2005-10-28 19:51:00
west-d
Ordet idiot betyder- svårt psykiskt utvecklingsstörd person.
Inlägg #7: Postat: 2005-10-28 20:13:00
bloggeri
Detta är en länk till alla som har problem med ordet "idiot".

Länk: ericblumrich.com
Inlägg #8: Postat: 2005-10-28 21:17:00
Lars Nilsson
Varför envisas Du med att påstå att majoriteten av svenska folket är idioter? För övrigt väl populistiskt om än välskrivet. Men visst har journalistiken degenererat. Den grävande journalistiken har tex begränsats till att gräva bland makthavares krognotor och reseräkningar.
Inlägg #9: Postat: 2005-10-28 21:50:00
GunnarL
Rogr Lord. Det är alltid ett nöje att läsa Dina artiklar - Du skriver bra och medryckande. Men nu tycker jag att vi idiotförklarar prisnämnden och inte svenska folket! Du är ju journalist och tycker att Stora journalistpriset är väldigt viktigt. Men faktum är, att för den vanlige medborgaren betyder det inte ett skit! Vem fick priset i fjol? Jag tror inte att särskilt många minns.
Inlägg #10: Postat: 2005-10-28 21:54:00
Calle Z
Packa du din resväska och dra iväg. Det måste vara ett helvete för en sådan klok ! person som dig att bo i ett land där majoriteten är idioter! Att reta upp sig till den milda grad som du gör över att Skugge eventuellt kan få stora journalistpriset. Om nu majoriteten av Sverige består av idioter som du hävdar? Varför skulle Skugge då vara ett dåligt val?
Inlägg #11: Postat: 2005-10-28 21:56:00
Lars Nilsson
Omöjligt att kunna ta Dig på allvar när Du ständigt upprepar att majoriteten av svenskarna är idioter. Då hjälper det inte att Du själv, till försvar, pressats att medge, att Du själv räknar in Dig i den skaran. Hade det varit någon stake i Dig hade Du erkänt att Du föraktar folkflertalet.
Inlägg #12: Postat: 2005-10-29 02:56:00
Redliner
jag har inget emot skugge, men jag reagerade faktiskt på hennes "chockattack" mot alexandra pascalidou. som om skugge skulle vara en hederlig "journalist". hur gick det till när hon hängde ut småtjejer från lunarstorm med namn? eller när hon ägnade en hel jävla krönika åt att göra reklam för katerina janouchs nya bok ni vet hon som är sexrådgivare på expressen.hederlig "journalistik" my ass. men blattar döms alltid hårdare, som vi redan vet.
Inlägg #13: Postat: 2005-10-29 14:10:00
Sunny
Men Lord: hon ger mig ofta spontana gapskratt o det är väl inte det sämsta?
Inlägg #14: Postat: 2005-10-29 16:00:00
Mysan
Henne tar jag inte på allvar.Har läst mycket av henne.Men journalist priset vet i fasiken?
Inlägg #15: Postat: 2005-10-29 20:00:00
Anastasia
Hon har väl visst förnyat journalistiken. Så fort det är en artikel om Skugge bli r alla superengagerade så nnog har hon gjort avtryck och präglat debatten. Om man man gillar det hon har bidragit med är väl en annan fråga...
Inlägg #16: Postat: 2005-10-30 08:58:00
Tess
Du gör ju samma sak. Hoppar på någon som uttrycker sig annorlunda än du anser dig göra. Att folk väljer att läsa henne/ anställa henne som journalist ligger väl inom deras fattningsförmåga. Det är deras merit; Så länge du vet vad du är och har tillräckligt med självkännedom så krävs ingen självbehärskning för att undvika ens lägga tid på "tyck" om andra; det sitter i märgen då. Bevisa dig i stället.
Inlägg #17: Postat: 2005-10-30 14:08:00
colin
Jag håller med om att svenska folket är idioter.Varför skulle de annars rösta på skattehöjarpartier i varje val när vi redan har världens högsta skattetryck.
Inlägg #18: Postat: 2005-10-30 14:13:00
colin
Sen att unga radikala tjejer utan eget originellt tänkande dominerar i pressen är också symtom på samma sak.Journalister som bara ser orättvisor som drabbar dom själva eller kompisar och är blinda för allt annat.Svenskar är korkade rent ut sagt..
Inlägg #19: Postat: 2005-10-31 08:53:00
pros
Gillar uttrycket "Sverige är ett paradis för idioter".
Är gift med en invandrare och umgås med många invandrare/gästarbetare/ utländska studenter och även om de flesta tycker att Sverige är bra så tycker nästan alla att Svensk media är en samlingsplats för idioter.
Nu är åtminstonde det bekräftat, nästa grupp blir/är politikerna som även de är idioter.
Inlägg #20: Postat: 2005-10-31 18:36:00
Don Giovanni
Lord, jag har alltid haft svårt att hålla med dig när du har utnämnt svenska folket till idioter; luktar inte så lite förakt för "vanligt folk" i mitt tycke. Däremot har vi ju en sällsynt arschlig journalistkår, vars enda uppgift och enda ambition? tycks vara att vara så högröstade maktens megafoner som det bara är möjligt. Att nominera Skugge till stora journalistpriset är varken mer eller mindre än signifikativt för den grumliga ankdamm som media-Sverige utgör.
Laddar...