|
Inlägg #1: Postat: 2001-07-05 13:57:00
|
|
Tobias W |
Ja Jesper, du drevs av dina känslor när du skrev artikeln! När skall vi läsare hinna känna vad våra känslor består av och vad vi känner över det som händer? Jo, när ni journalister inte drivs av känslor utan en vilja att omsätta en händelse till skrift. Återge vad ni SER inte hur ni KÄNNER inför situationen!!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-07-08 13:04:00
|
|
Manne G. |
"den vänster som jag själv är en del av"...Vad tror du egentligen?Du arbetar på en tidning som anser att det finns ett stort nyhetsvärde i ett benbrott på Robinson-ön. Menar du att vi ska ta dig på allvar när du "känner" saker...?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-07-29 15:38:00
|
|
Bengt |
Det kan ju vara svårt att få med sina objektiva skildringar när man jobbar på en usel tabloid.
Er rapportering från Göteborg är något att skämmas för. Er chefredaktörs hantering av Claes Cassel affären var manipulativ. Er uthängning av tonåriga nazister är en självuppfyllande profetia. Om du vill få gehör för dina artiklar, byt arbetsgivare !
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-07-30 13:26:00
|
|
Maria G |
Planerat upplopp?? Ett dussin poliser?? Bra att skriva i affekt när man sitter på en sådan sjuhelsikes medial makt??? "Intressanta krönikor". Eller är det lösnummer som gäller??
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-07-31 15:23:00
|
|
Anders Svensson |
Svarta blocket hade inte planerat kravaller. Jag har haft god insyn i AFA:s planering och i delar av polisens planering. AFA hade planerat en fredlig ick-våldsblockad på fredag morgon, men ställde in den då flertalet av dom satt inne fredag morgon.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-07-31 15:27:00
|
|
Anders Svensson |
Kanske inte oproportionerlig men skev. Media skrev oftast polisens bild rakt av. Håkan Jaldungs uttalanden på polisens presskonferenser spreds ofta utan någon form av kontroll eller ifrågasättande.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-08-10 16:45:00
|
|
emma jönsson |
Till Jesper Bengtsson främst: anledningen till att jag inte bemött ditt bemötande är inte feghet eller nonchalans.Är tacksam över att du bemötte min kritik Men jag har så mycket jag vill/tänker kritisera i dina övriga artiklar om göteborg att jag vill utveckla det i ett längre inlägg, vilket jag tyvärr inte haft eller har tid med just nu. Återkommer.
|
| |