Öppet brev till Lars Nilsson

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2005-10-27 10:44:00
Janne B
38 Bloggeri/ Du vet mycket väl att val är bara ett tecken på demokrati. Det behövs mycket mer för att säga att ett land är demokratiskt, som fri press, oberoende domstolar med mera. Är det roligt att göra sig lite halvdum??
Inlägg #42: Postat: 2005-10-27 11:30:00
Anna Veeder
Efter den iranske presidentens senaste ramaskri undrar jag om inte Iraks nya författning bidragit till hans ilska. Ett bra sätt att ena folket är ju alltid en yttre fiende. Samma som med Syrien: den bästa pressen på Iran är ett fritt demokratiskt Irak.
Inlägg #43: Postat: 2005-10-27 11:31:00
El Guatusi
Bashar el Assad hade inlett ett omfattande reformarbete nar 11 september intraffade och landet - i egenskap av "rogue state" - kom att kanna sig alltmer hotat av ett USA-ingrepp. Det muslimska prasterskapets makt har okat avsevart pa senare ar och reformarbetet har till stor del stannat upp.
Inlägg #44: Postat: 2005-10-27 11:34:00
El Guatusi
/38 Fria val ar ingen garanti for demokrati; i demokratin finns inneboende dess motsats: majoritetens tyranni. I Zimbabwes fall handlar det om en rasistisk diktatur, som dessvarre har ett visst stod i vissa vasterlandska kretsar.
Inlägg #45: Postat: 2005-10-27 11:39:00
El Guatusi
/42 Ahmadinejad ar en galning och hans utspel mot Israel far blodet att isa sig i adrorna: "Israel maste forstoras och den arabiske ledare som sluter fred med Israel kommer for alltid brinna i helvetet".
Inlägg #46: Postat: 2005-10-27 12:03:00
Anna Veeder
/43 Du har rätt, alla förväntade sig av den brittiskskolade ögonläkaren att han skulle reformera Syrien, vilket han nog försiktigt påbörjade, men det går lite för långsamt.
Inlägg #47: Postat: 2005-10-27 12:08:00
Anna Veeder
/42 Vad jag tycker är skojigt med Ahmadinejad är ju att borde då inte Arafat och halva PLO-ledningen ha förrått den islamiska nationen? Det är påfallande att så många palestinavänner är mer militanta än palestinierna själva.
Inlägg #48: Postat: 2005-10-27 12:55:00
El Guatusi
/47 Min f d flickvan var i Tehran ett ar o jobbade med bl a regissoren Kiarostami. Hon berattade om iranerna, som faktiskt ar mkt rasistiska mot araberna "de vill alltid kriga", "deras sprak ar varldens fulaste" osv osv samtidigt som landets regering pumpar in miljarder i Hamas, Hezbollah etc. Och langs motorvagarna i Iram finns jatteplakat med texten "Israel maste forstoras"...
Inlägg #49: Postat: 2005-10-27 12:58:00
El Guatusi
Araberna har alltid talat om iranierna som ett fanatiskt folk: "de persiska horderna" ar vanligt forekommande i arabisk retorik. Iranierna daremot berattar elaka skamt om arabernas primitivitet och blodtorst. Igar pratade jag med en syrier som ondgjorde sig over Irans felaktiga tolkning av Islam, vilken berodde pa att de inte formadde lasa Koranen korrekt i dess originalsprak...
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...