Öppet brev till Lars Nilsson

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2005-10-26 17:41:00
Anna Veeder
Men Irak ligger bakom oss. Så nu vore jag nyfiken på vad herrarna anser ska göras med den syriska regimen, som väl inte kommer att gå till historien som en av världens mest demokratiska eller människovänliga. Som Zimbabwe, ungefär. Sanktioner? Bojkott? Kom igen nu. Jag vill inte ha något krig tjugo mil från tomtgränsen.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-26 18:09:00
Unto S
Jag förstår inte heller kopplingen. Det är kanske hemlighetsfulla koder i texten. Lars Nilsson, Friskytten och Janne B. tycks inte ha några svårigheter. Men i för sig misstänker jag att Ståhlman använder Irak-kriget mm. som täckmantel för att komma åt invandrare i Sverige.
Inlägg #3: Postat: 2005-10-26 18:45:00
CMO
1/ "Jag vill inte ha något krig tjugo mil från tomtgränsen." Då finns det väl bättre ställen än Israel att bo på? ;-
Inlägg #4: Postat: 2005-10-26 18:51:00
Lars Nilsson
Svar 1. Syrien ja, inget lätt fråga Du ställer. Inget hot mot världfreden förvisso, men icke förty, en diktatur. Själv tror jag inte på bojkotter, det motverkar ofta sitt syfte. Bästa är väl om regimen faller av trycket inifrån och då främst från de omgivande ländernas stapplande steg mot demokrati. Det brukar smitta. Något annat alternativ finns inte om nu inte Syrien får för sig att anfalla Israel, vilket jag inte tror, men då skulle regimen snabbt vara utraderad från jordens yta.
Inlägg #5: Postat: 2005-10-26 18:55:00
Lars Nilsson
Har Du, som själv bor i Israel, någon fundering var man skall göra? Om man nu skall göra något överhuvudtaget!
Inlägg #6: Postat: 2005-10-26 18:56:00
Lars Nilsson
varvad
Inlägg #7: Postat: 2005-10-26 19:12:00
bloggeri
Ojoj, nu har Lars N börjat tänka på Syrien oxå, liksom Bush gör. Han tror att det är bättre att regeringen faller av trycket inifrån. Jaja. Syrien må ha världens svagaste regim, men om den faller blir det inbördeskrig. Syrien är inte moget för demokratiska experiment ännu. Men Bush har börjat gräva startgroparna, så ännu ett krig är inte otänkbart.
Inlägg #8: Postat: 2005-10-26 19:15:00
bloggeri
Ibland undrar man om Lars N överhuvudtaget är uppdaterad på nånting. Han har stannat i 50 och 60-talen. Yrar helst om Stalin och Vietnam och annat som inte har ett dugg med dagens situation att göra.
Inlägg #9: Postat: 2005-10-26 19:29:00
CMO
7/ Araberna är inte mogna för demokrati och bör vackert låta sig hunsas av sina Batthist-diktatorer i Irak och Syrien tills de i bloggeris ögon uppnått tillräcklig demokratiska mognad. En uppfriskande om än något oväntad uppriktighet från bloggeri.
Inlägg #10: Postat: 2005-10-26 19:31:00
CMO
Frågan är bara hur de ska uppnå denna mognad om de för sitt eget bästa ska hållas kvar i förtrycket?
Inlägg #11: Postat: 2005-10-26 21:01:00
Calle Z
bloggeris svar 7. Vad skall man säga? "Syrien är inte moget för demokratiska experiment ännu" När tror du att Syriens invånare är mogna att få leva i en demokrati? Du blottade din sketna människosyn när du skrev såsom du gjorde i svar.7.
Inlägg #12: Postat: 2005-10-26 21:43:00
Calle Z
Efter allt vad du har kallat mig och en del andra här på Sourze! Så skjuter du dig själva så grundligt i foten! Hur var det nu med att försvara tyrann och polisstater? Det är som jag alltid har sagt - låt de vråla och gå på! Till sist så bekänner de färg. Vilket bloggeri härmed gjorde.
Inlägg #13: Postat: 2005-10-26 21:46:00
bloggeri
Att Calle Z ska fatta vad jag skriver har aldrig föresvävat mig, men jag ska ändå göra ett försök. Om Syriens regering faller, vilket är förutsättningen för demokrati, då hamnar Syrien i inbördeskrig. Då blir det ändå ingen demokrati, bara blodspillan. Syrien är inte berett, inte moget, för demokrati. Syrien är på så vis Libanons motsats.
Inlägg #14: Postat: 2005-10-26 21:50:00
stålis
Anna, Israel visar inget intresse att stävja muslimsk invandring till EU el. USA.
Det är det som är kruxet. Man struntar i att det lett antisemitiska våldsdåd och nedbrända synagogor i Frankrike. Normalt brukar väl Israel värna om judar i förskingringen? Det slår mig som märkligt att man inte sett orsak och verkan och krävt invandringsstopp till EU.
Inlägg #16: Postat: 2005-10-26 21:55:00
bloggeri
Dessutom måst jag e Calle Z att se över sin mental. Den förefaller paranoid. Har jag överhuvudtaget argumenterat mot Calle Z tidigare? Nej. Kallat honom bomhöger kanske, men det är ju ett uttryck som gör bombhögern helgalen, så det gör jag för nöjet att höra dom explodera, de kränkta små liven.
Inlägg #15: Postat: 2005-10-26 21:55:00
stålis
Israel borde mot bakgrund av hur impopulär den muslimska invandringen är gjort det och därmed blivit en prestigemässigt mäktig allierad till de europeiska folken mot deras arroganta eliter.
Det hade gett good-will och stöd för Israel. Nu känner jag mig besviken och sval visavi Israel.
Inlägg #17: Postat: 2005-10-26 21:59:00
stålis
Beträffande USA så har de nykonservativa intagit en bagatelliserande hållning till illegal invandring samtidigt som man velat använda USA militära makt för att tvinga på arabiska länder demokrati. Där sammanfaller de nykonservativas agenda med den israeliska högern. Likudpartiet ivrade för Irakinvasionen, och ivrar nu för ett militärt angrepp på Iran.
Och kanske även Syrien.
Inlägg #18: Postat: 2005-10-26 22:01:00
stålis
Bättre än så kan jag inte i detta forum förklara mitt resonemang. Rekommenderar att du läser artiklarna på webbadresserna i mitt öppna brev, speciellt som du är
Sourze Mellanösternkorrespondent.
Inlägg #19: Postat: 2005-10-26 22:02:00
stålis
Hoppas ni fattar att svar 15, 17 och 18 hänger ihop och är svar på Anna Veeders kommentarer.
Inlägg #20: Postat: 2005-10-26 22:03:00
Calle Z
bloggeri. Han kan numera också se in i framtiden! Inbördeskrig, blodspillan och ragnarök! Bättre då att Syriens invånare får leva kvar i en tyrannstat. Det om något är en människosyn som jag aldrig kommer att köpa! Jag tror tillskillnad mot bloggeri att Syriens invånare är som gemene man i övrigt. Nämligen att de liksom oss vill kunna få tala och få leva fritt!
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...