Inlägg #1: Postat: 2005-10-24 12:42:00
|
Anna Li |
Tack för en fin artikel. Utan att ha så nära personlig erfarenhet av det som du så är också min uppfattning att barn med Downs syndrom har mycket glädje av sina livom det inte finns andra medicinska komplikationer förstås. Aborterna görs inte för deras skull utan för föräldrarnas. som kanske bara inte vet vad de missar
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-24 15:13:00
|
Sunny |
Tack för din underbara artikel! Det är viktigt att poängtera att man är olika svårt handikappad o framför allt: Att så väldigt mycket beror på var man råkar bo! Det borde inte få göra det men så är det. Din lilla flicka skrämmer säkert heller ingen: Jag vet av erfarenhet att en del manliga utvecklinghssgörda ej Downs syndrom i de här fallen som är storvuxna o kan bli aggresiva gör ovana människor rädda.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-24 16:39:00
|
west-d |
Vi bor i en kommun som har ganska många gruppboende,dagcenter mm. Jag tycker det är förvånande att människor, oavsett ålder, här inte är mer förstående. Våra funktionshindrade syns ofta i vår stad. Vår yngsta dotter får höra mycket sarkasmer om sin bror & andra funktionshindrader. Det var lika dant för hans storasyster.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-24 16:48:00
|
west-d |
fort. Jag är väl medveten om att min artikel upprör flera, det var jag beredd på, det är inte första gången jag skriver om Tim. Jag tycker att så många tror att det är frid och fröjd då det gäller Down syndrom. Få verkar veta om att det inte bara handlar om utsendet & inlärningsförmågan.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-24 16:55:00
|
west-d |
fort. Du berättar om din dotters hjärta, det problemet har de allra flest och vi är tacksamma att Tim inte har det . Han har oxå fått bättre imunförsvar, men har massor av andra krämpor, vilket inte är ovanligt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-25 11:11:00
|
microfilosofen |
Från KYREUS: Strong Statement, kära Thyra. Mera sånt.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-07-22 11:00:00
|
ord att minnas |
Ett tillrättaläggande vill jag göra till min artikel, nämligen att när jag fick mitt första barn var jag 29 inte 35 som jag skrivit i artikeln.Tack för att så många läst den.
|
|