Inlägg #1: Postat: 2005-10-20 18:29:00
|
Marcus |
*ler* Madonna bytte ju namn till Madonna från Luciana ähh hur det nu stavas... Ciccone.. *ler*
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-20 18:46:00
|
Pernille |
Å jag som vill byta då? Ett pucko som borde vara en festis eller best in test oavsett namn?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-20 18:46:00
|
Pernille |
Minns en tidig sf-novell av Asimov: en man ber oraklet om råd – hur komma längre i karriären? Byt en bokstav i namnet! Eftersom datorerna hela tiden spottar ut honom för manuell hantering får han uppmärksamhet som leder till en fantastisk karriär. Asimov missade: de flesta datorsystem är skraltiga och manuell hantering allt för vanligt.
Kulturmärk Svensson och Andersson, tvinga dem behålla sitt namn!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-21 19:13:00
|
Björn_T |
Var du tvungen att dra in Ludmila i artikeln? Jag är ingen anhängare av doping, men jag tycker hon har fått sota nog för sitt misstag. Ingen protesterade när hon fick smita före i kön till medborgarskap vilket faktiskt är en typ av fusk, för då blev det ju guld till Sverige. Men när hon senare fortsätter att tumma på regler så som vi lärt henne att det är ok att göra, då blir hon hela svenska folkets svarta får. Lämna henne ifred nu!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-22 03:34:00
|
Åke Holm |
Kul läsning, A-C! :-
Men du... den där Ringholm är förvisso inte MIN skyddling eller broder, men jag undrar om han inte i själva verket är en lurig rackare som vet vad han gör... *s*
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-24 23:12:00
|
Sunny |
det fi fi finns nog en del flera ja *fnissar*
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-26 14:03:00
|
Unto S |
Någon som kommer ihåg Anders Andersson, han som härjade som finanshaj på 70-talet. Han bytte sitt Andersson till Wall, Anders Wall, efter Wall-Street i New York. Samma tidpunkt fanns en protestsångare som hette Bob Dylan, han hette visst Robert Zimmerman tidigare, tror jag?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-12-28 00:38:00
|
Andreas Viklund |
Jag har sett bekanta ansikten använda de mest fantastiska namn i olika sammanhang, så kanske gömmer sig många bakom icke-namn vid medvetna övertramp? Pehr Siljesmöör, Kuh Kimmunen, Julius Tomtén, Alan Mehbalan och så vidare. Rätt kul, faktiskt...
|
|