Människor med hakkorsögon

Den här tråden diskuterar artikeln Människor med hakkorsögon.
Inlägg #1: Postat: 2005-10-24 13:22:00
Leif-Arne
Gissa vilken autoritet barnen först gör uppror mot. Då spelar det ingen roll om du tror dig aldrig så "clever and classless and free", i deras ögon kommer du ändå att vare en mossig autoritet som inget begriper.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-24 13:28:00
Janne B
Visst var detta kul läsning.Men handlar det inte om att vara rätt asocial och inte bry sig om vad andra tycker och hur det går för dem. Rätta mig om jag har fel? En livsstil som passar i de glesaste av glesbygder och på nästan öde öar. Där man har väldigt lite kontakt med andra.Hoppas att du har det bra men det känns lite "öde"..
Inlägg #3: Postat: 2005-10-24 19:34:00
Sunny
texten liknar den gamla fina Working class hero...
Inlägg #4: Postat: 2005-10-24 23:48:00
Tarja
Jonny, det var helt enkelt en underbar text. Jag tackar dig för den! Ska läsa den varje dag, är ambitionen. Tack!
Inlägg #5: Postat: 2005-10-25 02:09:00
Calle Z
Ja barnen skall akta sig för att lära sig vad sunt förnuft betyder. Ty den som begär det, den har hakkorsögon! Vilka hakkorsögon har då inte dessa män som begär att tjejer skall gå iklädda slöja? Vilka hakkorsögon har dessa män som kräver att tjejerna skall sitta längst bak i deras Guds helgedom? Varför skall det vara så? Så länge dom inte kan svara på det så har dom hakkorsögon.
Inlägg #6: Postat: 2005-10-25 23:46:00
Marius
Snälla jonny, kan vi inte byta talanger? om jag får din skrivartalang får du min...hm...ska vi se...jongleringsförmåga...och en till, ska vi se...ja, min talang att glömma saker illa kvickt....snälla, tänk över det...du skriver grymt.
Inlägg #7: Postat: 2005-10-27 20:53:00
Redliner
en så jävla skön text. TACK!
Laddar...