Voulez-vouz coucher avec moi?

Den här tråden diskuterar artikeln Voulez-vouz coucher avec moi?.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2001-07-25 17:26:00
Nicklas Dennermalm
Visst spär den på myten om den lyckliga horan men samtidigt är det intressant tjejerna presenteras av Missy Eliot som är lesbisk. Och traditionellt sett så är presentatören av samma kön som betraktaren. I detta fall är betraktaren alltså en kvinna, inte en man teoretiskt sett naturligtvis. Därför har jag inga invändningar mot videon till en låt som fö heter Lady Marmelade.
Inlägg #22: Postat: 2001-07-27 22:13:00
Jon-Erik Iversen
Även om jag skriver svensk, så..
Plateselskapskapsmann gjennom det meste av 80-tallet. Desperat behov av å bruke sex i musikk/video er ikke noe nytt. Alle bruker dette for å selge. Artistenes personlige oppfatninger stopper ved kontrakten. Det er naivt å tro at noen foruten produsent/plateselskap virkelig påvirker innspilling eller audiovisuelle markedstiltak.
Artikkelen er meget bra, fokus bør settes på nordiske markedstiltak!
m v h
Jon-Erik
Inlägg #23: Postat: 2001-08-05 13:42:00
digeos
Jag undrar hur det hade låtit om det var fyra snygga killar som strippade.
Inlägg #24: Postat: 2001-08-05 14:05:00
tigervispa
bra skrivet.
skönt att det inte bara är jag som reagerat.
Inlägg #25: Postat: 2001-08-13 15:23:00
hector
Även författaren använder ju intresset för sex för att få oss att läsa, kanske är vi alla horor som gör saker vi inte vill för att det finns pengar som lockar?
Inlägg #26: Postat: 2001-08-17 02:43:00
m a a k u s
Med tanke på att en tävling är inblandad så kan man fråga sig om användandet av denna rubrik är befogat?. Artikeln fick många läsare men inte för att det var en bra artikel utan för att det var en lockande rubrik. Hade artikeln funnits i en vanlig tidning där inga röster räknas så hade säkerligen 90 slutat läsa med tanke på att hela artikeln var helkass. Är det rösterna som betyder mest eller är det beviset för att man är en bra skribent?. Ja, det kan man fråga sig.
Inlägg #27: Postat: 2001-08-18 21:23:00
Lollo
Jag vill bara påpeka att låten heter Lady Marmelade och inget annat.
Inlägg #28: Postat: 2001-08-28 11:00:00
Lars Carlberg
Jo... fast det är ett förjäkla gott sväng de har fått till i den låten. Och videon ÄR snyggt gjord. Jag har svårt att se något mer stötande i den än i de hundratals hiphopvideos där tjejerna är betydligt mer avklädda men bara existerar som kulisser bakom en oftast manlig rappare...
Inlägg #29: Postat: 2001-08-29 17:20:00
Magnus J.
Tanken slår mig medan jag läser texten: Vilket ramaskri det blivit i pressen om filmen "Allt eller inget" handlat om arbetslösa KVINNOR vilka började strippa!

Så varför är det förnedrande för en kvinna att strippa men inte för en man? Eller är det verkligen förnedrande? Vari, exakt, består i sådana fall denna förnedring? De vanliga definitionerna av ordet är liksom inte särskilt tillämpbara.
Inlägg #30: Postat: 2001-09-03 19:08:00
Makaveli
Jag tycker du ska dricka ett glas mjölk eller något. För du verkar ju inte alls hänga med särskilt bra. Men, men... det var ju iaf ett bra försök.
Inlägg #31: Postat: 2001-09-05 13:28:00
Stefan Holmqvist
Det är tragiskt att du använder dig av samma sexualprovokativa bonnfångeri i rubriken som används i den branch du kritiserar. Kålsupande på syjuntenivå. " Yrken inom sexbranschen innehåller i verkligheten ofta våld, utnyttjande, missbruk, kraschad självkänsla, social misär" Har du någon dokumentation, länkar och statistik och hänvisa till? If so -> shqqualitec.se.
Inlägg #32: Postat: 2001-09-06 12:53:00
Daniel Reichberg
Christina Aguilera har också sagt att hennes enda tänkbara alternativ till musiken är att servera hamburgare på ett snabbmatställe...
Inlägg #33: Postat: 2001-09-15 14:50:00
o
Vad ska du göra då?

Och vad ska vi män göra?
Vi män är trots allt också människor. Människor som har en sexualdrift. Jag vet inte hur det är för dej, men min är ganska stark. Och det sitter i mina gener. "Tyvärr" är detta ett faktum som inte kan tas bort med feministiska åsikter.
Inlägg #34: Postat: 2001-09-15 14:52:00
o
Vad ska du göra då?
Vi män är också människor. Människor har en sexualdrift. Jag vet inte hur det är för dej, men min är ganska stark. Det sitter i mina gener. "Tyvärr" är detta ett faktum som inte kan tas bort med feministiska åsikter. Jag tycker om snygga tjejer. Så är det.
Inlägg #35: Postat: 2001-09-17 14:57:00
Salem
Din artikel är jättebra
Inlägg #36: Postat: 2001-10-05 09:28:00
Johan Svensson
Typiskt feminister att bara reta upp
sig på dylika företelser som berör kvinnor.
Det är väl i så fall lika fel med all
film/musikvideos som glamoriserar
nyttjandet av: alkohol,cigaretter,brottslighet,våld,
fortkörning,stuntscener,sexscener etc.
Allt detta finns det människor som kan ta skada av och borde därmed
fördömas!
Kort sagt,förbjud all Hollywood-film!
Obs! Ironi,,,
Inlägg #37: Postat: 2001-10-17 01:00:00
Nicke
Jag läste din artikel bara för att se om innehållet i artikeln var lika dumt som rubriken..
Inlägg #38: Postat: 2001-11-06 21:48:00
Juanita Zanetti
Filmen är vacker och videon passar in till filmens tema.
Inlägg #39: Postat: 2001-11-10 17:04:00
susanna
du vet väl att det inte är något könsord i rubriken? Könsord fitta, kuk... Vill du ligga med mig i kväll könsordsfritt...
Inlägg #40: Postat: 2001-12-13 20:11:00
Dolce
Äh, det är ju en cool sång och en bra video! Sluta vara så j-a PK politiskt korrekt och börja lev!!
---------------------------------------------------------------
Förresten gilar jag inte Christina A. Hon har haft ihop det med sin egen styvfar...
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...