Det handlar om frihet

Den här tråden diskuterar artikeln Det handlar om frihet.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-10-15 14:03:00
Piripiri
Den växande ofriheten i Sverige är väl snarast av den arten att allt nuförtiden beskrives i termer av ekonomisk nödvändighet. Vi väljer inte längre mellan olika politiska alternativ, vi tvingas till dem eller ser dem genomföras utan att vi riktigt vet hur det gick till, därför att våra företagsledare hotar att flytta sin verksamhet utomlands om de inte får som de vill.
Inlägg #22: Postat: 2005-10-15 14:10:00
rftc
Ni har min röst! Efter alldeles för många år med besvikenhet på vänstern lämnar jag allt vad mitt LO-kollektiv låtsas stå för och ger mitt sista hopp till de blå.
Inlägg #23: Postat: 2005-10-15 17:26:00
Beckisbarnet
Frihet är en mänsklig rättighet, men har olika innebörd...
Inlägg #24: Postat: 2005-10-15 20:20:00
megaman
"frihet" är en korkad floskel. Precis som solidarietet. Och det är väl just solidarietet som har fått borgarnötterna att ta till ordet frihet. Tyvärr så tror inte jag vare sig solidaritet eller frihet är något vinnande koncept. Det är bara ord. Hur skulle de vara om borgarna istället började ta sig ann frågor som berör gemene man. Men det är ni naturligtvis inte borgarpacket intresserade utav av.
Inlägg #25: Postat: 2005-10-20 12:28:00
west-d
Missbrukare skall ej ha frihet.
Inlägg #26: Postat: 2005-10-22 16:00:00
Vildrosen
Frihet handlar mycket om att alla människor oavsett hälsotillstånd, skall få möjlighet att utvecklas, att få tillvarata sitt begåvningskapital. I dag står 1,5 milj. utanför, vissa pga. funktionsnedsättning. Vilken möjlighet vill ni moderater ge dessa att via studier i den takt de orkar, som terapi och rehab. ta sig tillbaka till arbetslivet?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...