Rapport från Roskilde - på ridläger utan häst

Den här tråden diskuterar artikeln Rapport från Roskilde - på ridläger utan häst.
Inlägg #1: Postat: 2001-06-29 14:28:00
Danne
Halleluja! En sak är iaf säker: Jag har alltid klarat mig *utmärkt* på festivaler utan att röka holk osv. Musiken brukar räcka för min del. Kan bara säga en sak. Forsätt att stå på dig å bojkotta drogerna!
Inlägg #2: Postat: 2001-06-29 17:33:00
Jacob Åström
Jag visste att Bomben hade något fuffens för sig.
Inlägg #3: Postat: 2001-06-30 18:14:00
gisela
bra artikel. trista polers du har bara, om de är så fixerade. :/
Inlägg #4: Postat: 2001-07-01 00:35:00
Love
Jag kom precis hem från festivalen en dag för tidigt och jag vet vad du menar. Jag rökte lite med mina vänner men det tråkigaste som finns är ju när det fullständigt snöas in på droger och det är allt som är viktigt. Jag har en del inbitna drogvänner och ju längre de håller på desto mer fixerade blir de vid att prata om det hela jäkla tiden.
Håll på dig om du inte vill röka, det finns ju ett par tusen människor till där som du kan umgås med....
Inlägg #5: Postat: 2001-07-02 18:25:00
Spicey
Alice, bra text! Jag håller med dig till 100
Inlägg #6: Postat: 2001-07-02 19:16:00
Karl Wiechel
Mmm, bra skrivet, Alice. Och jag håller med dig om att det är förbannat tråkigt att en musikfestival blir till en knarkfestival så till den grad att det stora samtalsämnet är knark och inget annat.

Även jag tyckte på något sätt att det kändes som att det fattades något på Roskilde i år.

Forts i nästa inlägg...
Inlägg #7: Postat: 2001-07-02 19:16:00
Karl Wiechel
Jag känner något slags ihålighet. Vart tog alla trevliga pratstunder i tältlägret, alla efterfester med anekdoter, lekar och musiknörderi vägen? Varför är det viktigare hur stenad någon var igår än hur bra Cures gig var?

Nä, det får nog räcka med festival för mig på ett tag, åtminstone ett år suck, men ja, jag vet att jag kommer trilla dit igen nästa år om det är för många bra band som spelar.

Forts i nästa inlägg...
Inlägg #8: Postat: 2001-07-02 19:17:00
Karl Wiechel
Emmaboda kanske också, hmmm, det går visst itne att itne åka på festival. Men får väl trösta sig med att på Emmaboda så handlar allt kanske mer om musik än om knark.

Att knarka är en sak. Att knarka intensivt på en festival, för att man tycker det är kul är en sak. Men att låta hela sin tillvarto kretsa kring det, om än bara i en vecka, det är något helt annat, det.

Puss.
Inlägg #9: Postat: 2001-07-04 18:11:00
Johan
Jaja. Det blir så komprimerat när man kommer till ett ställe där man får ta prylar. Vore det tillåtet i Sverige tror jag vi skulle ha en betydligt mer avslappnad inställning, och inte cana så våldsamt.
Inlägg #10: Postat: 2001-07-12 17:10:00
Åsa
Även om jag självklart blir ledsen för din skull, är det skönt att läsa din text. Du förklarar precis vari problemet ligger, utan att nämna klyschorna alla redan vet.
Inlägg #11: Postat: 2001-07-20 11:35:00
Sid
Var på roskilde i år och pga av tidigare missbruk kan jag inte använda några som helst droger inte ens alkohol. Jag hade jätte kul men jag kände mig jävligt ensam i min drogfrihet, förbannat massa droger därnere. Skönt att veta att man inte var helt ensam ialla fall.
Inlägg #12: Postat: 2001-07-31 14:06:00
charlie o Joakim
hej systra mi bra skrivet!
Inlägg #13: Postat: 2001-08-11 18:51:00
ingy rules
Du Smart brud! Ibland kan det kännas lite trist att vara "den enda" som inte är patetisk men så är det ibland, och det är bara att vara stark. Det finns många som inte är helt dumma i huvudet. Jag är så trött på dessa svaga människor som alltid måste vara destruktiva på något sätt för att kunna ha gemenskap, stackars er som inte kan hitta gemenskap på något att smartare, snyggare, bättre sätt. Patetiskt.
Inlägg #14: Postat: 2001-08-11 18:55:00
ingy igen
En sak som är lite komisk är dock att om man är emot droger, som jag är så blir bara folk förbannade på en för att man får dem ofta att förstå hur tragiska de är. What? Kan de inte bara skaffa sig ett liv istället. Jag kommer aldrig sätta min fot på Roskilde, det finns inget som intresserar mig där. Alldeles för mycket misär och jag vet att jag bara skulle bli förbannad, så jävla förbannad. Tjohej
Inlägg #15: Postat: 2001-08-16 15:14:00
johanna
håller med! varför ska man supa och använda droger på frestival?? själv är jag där för musiken. roskilde va jättebra i år!
Laddar...