Stoppa upp ismerna där de hör hemma

Den här tråden diskuterar artikeln Stoppa upp ismerna där de hör hemma.
Inlägg #1: Postat: 2005-10-21 12:47:00
stålis
Kolla stavningen i ingress och rätta semantiskt. Säkert slarv. Annars utmärkt.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-21 13:10:00
Leif-Arne
Rör inte "min" Birgitta. Varför hoppa på Birgitta O därför att hon är en utmärkt repressentant för en vettig och sansad feminism. Låt henne stå som en mäktig rakfura över den omgivande undervegetationen av tokfeminism. Yess!!
Inlägg #3: Postat: 2005-10-21 13:19:00
Per W
Jo, det är nog klokt. Kommunism är ju inte kommunism enligt Ohly och feminism är ju inte längre endast "att arbeta för ett jämställt samhälle" som det står i ordboken.
Men Dadaismen och Kubismen kan väl få vara kvar?
Inlägg #4: Postat: 2005-10-21 13:48:00
Chris.X
Jaa! Av alla killar jag hört som kommenterat t.ex. modevisningar blir kommentarerna i stil med: ”Shit, hon är fan alldeles för smal.” Eller: ”Asså, det är inte snyggt när man kan se revbenen.” Eller: ”Hennes lår är smalare än mina överarmar...” Självklart kan inte mina personliga erfarenheter utgöra någon statistisk grund men, nästan inga killar verkar gilla jättesmala tjejer. Ändå klagar många feminister på att ”män bara gillar smala tjejer”. Knepigt... :o/
Inlägg #5: Postat: 2005-10-21 18:35:00
Franklin
Och efter det kan vi stoppa upp alla insändare om feminismen där de hör hemma. Tjatet om feministernas eländighet börjar bli rätt tjatigt nu.
Inlägg #6: Postat: 2005-10-21 19:18:00
Björn_T
Jag ställer upp på det du skriver, men det gör ju inte alla män. Därför blir det väldigt dumt när du försöker göra dig till "talesman för alla män". Du är faktiskt inte talesman för någon annan än dig själv. Låt vara att att jag håller med dig dina åsikter, men vill jag att det ska höras får jag väl göra mig omaket att skriva en egen artikel. Ingen har valt dig i ett allmänt val, alltså är du inte talesman för någon annan än dig själv.
Inlägg #7: Postat: 2005-10-22 11:52:00
Claes Samson
Det bästa sättet att få snyggt fall på ett plagg är att använda en galge och det nästa bästa är ett skelett, men ingetdera gör sig på catwalken. Istället håller sig modeindustrin med en elit av modeller som har en fysionomi ovanlig nog att passa för ändamålet, och som kan ta jättearvoden. De här rika och coola brudarna blir flickidoler - och så blir alla flickorna alldeles utmärglade och konstiga. Vi män har inget med saken att göra. Men det kan ju vara en feministisk fråga ändå.
Inlägg #8: Postat: 2005-10-26 22:56:00
Anders Klasson
Birgitta O är en Borgarkärring som
har dåligt samvete för att hon blev
fostrad på ett sådant sätt att hon
aldrig skulle kunna bli marxist.
I själva verket är detta den värsta
formen av marxister som finns och kommer dom till makten blir dom farligare än vad en marxist nånsin kan bli.
Laddar...