Inlägg #1: Postat: 2005-10-17 08:05:00
|
Nähädu |
Stämmer detta så är det ju fantastiskt. Ytterst skrattretande att några plufsiga karlar ska ta illa upp för att de inte håller fetman stången när de samtidigt tvingar frugan att banta och operera brösten.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-17 08:27:00
|
Åke Holm |
Din artikel grundar sig väl på dina egna slutsatser och inte någon undersökning? Du skriver att anledningen är att "män inte klarar av att drabbas av utseendekomplex..." För det första gör knappast kvinnor det heller. För det andra har jag vänskaps- och bekantskapskrets av båda könen som visar något helt annat. De flesta bryr sig faktiskt inte.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-17 09:33:00
|
Leif-Arne |
Varifrån kommer alla hysteriska hypoteser. Det finns absolut inget bakom påståendet att "Män" , alla män? skulle bli störda av reklam för kallingar. Sluta med dessa infantila generaliseringar.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-17 10:27:00
|
Unto S |
Tack för en bra artikel, Mikaela. Den har gett en rak höger på nunorna på ”misslyckade spermie”-klubbens medlemmar. 1.4 poäng har du fått i betyg – alla bra artiklar får dåliga betyg här på Sourze. Dåliga som NisseO´s och Suzanne Q´s, där dom använder nazismen som argument, har gett många poäng.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-17 10:43:00
|
Tarja |
Ja visst, det stämmer det du skriver. Vadan all anorexi och bulimi och tröstätande när man tappat hoppet om idealvikten ? Vadan hysteriska gym-pass 5 dar i veckan? Alla ständiga bantningskurer som misslyckas? Vi blir missnöjda med våra kroppar och tror att vi inte duger. INGEN ska exploateras, varken kvinnor eller män!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-17 10:48:00
|
Mysan |
Var ute i helgen.Massor av tjugoåringar.Alla såg likadana ut.Tjejerna linne,jeans samt jättehår och msala så in i bomben.Killarna stylade och massor av muskler.Men kan inte säga att jag såg nåt hånglande eller raggande alls.KOntakten mellan könen var så ytlig.Stackars satar tänkte jag som ska växa upp och komma ut på marknaden med dessa krav.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-17 10:59:00
|
pUs |
Media har väl knappast ägnat den här infallsvinkeln särskilt mycket spaltmeter. Män i allmänhet tycks inte heller bry sig, även om du verkar vilja tro det.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-17 11:11:00
|
Janne B |
Bara en rar historia: En ung dam väntade barn. Så småningom frågade barnmorskan vem som var far till barnet. Det är Bjrön Borg sa modern. Hur kan du veta det sa barnmorskan? / Jo för det stod Björn Borg på Kalsongerna...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-10-17 12:30:00
|
Chris.X |
Män generellt inte tar åt sig på samma sätt som kvinnor gör av bilder på folk som är snyggare än de själva. Varför? Nobelpriset till den som kunde komma på det. Förutom modereklamen för män och idrottsstjärnor, porrfilmer m.m., vad sägs om i stort sett alla actionfilmer från Hollywood. Målar inte de upp ett snett mansideal?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-10-17 12:55:00
|
Franklin |
Håller med dig på ett sätt. Det vill säga att exponeringen av perfekta kroppar skapar ångest inför den egna kroppen hos många, speciellt yngre. Och att även män påverkas av detta är naturligtvis helt logiskt, varför skulle vi skilja oss på den punkten? Däremot tror jag du har fel om du tror att en undersökning av det slag du nämner skulle få några klädjättar att ändra sin reklam. Knappast! Marknadskrafterna kommer att vinna även i detta fall. Kapitalism kallas det visst också.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-10-17 13:43:00
|
Per W |
Hihi, nu har du gjort en "Johan Ehrenberg", Mikael
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-10-17 16:47:00
|
MdaG |
Det nytt för mig och det låter löjligt att kalsongreklamen skulle vara farlig. Sluta läsa smörjan som sådan skit publiceras i så slipper du provoceras. Det är väldigt enkelt.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-10-17 17:36:00
|
Biff |
Själv tar jag illa upp när jag ser snygga människor på stan eller på stranden. De borde inte få gå där, det är mansförtryck!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-10-17 19:18:00
|
Daniel Wijk |
Smäll upp så många afficher som ni vill på lättklädda killar och tjejjer. Det blir bara mer att titta på för oss som är Bi! ;-
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-10-17 21:00:00
|
Urban |
Kvinnor verkar ju fö. vara rätt ointresserade av mäns utseenden. Tanken har slagit mig många gånger utan detta är nog mer en manspryl. Innan jag började gå ut i gayvärlden fick jag aldrig någon större uppskattning för mitt utseende och såg mig inte heller som speciellt attraktiv. Den saken ändrades snabbt när jag hamnade bland en massa bögar och fick massiv uppmärksamhet pga. mitt utseende. Nu däremot, som gubbe, har jag upptäckt att kvinnor är mer intresserade av mig :-
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-10-18 16:28:00
|
Friskytten |
Det finns en mycket lätt igenkännlig retorik som används av elitfeministwannabes. I detta fall kan man se den redan i rubrikens låtsade inbjudan, i dess magsura twist: "Män, välkomna till kvinnors vardag". Underförstått: Ingen fasa kan vara värre än att vara kvinna i denna av män söndertorterade värld. 1,8 som nu är betyget på artikeln är orimligt högt för sådan slapp förutsägbarhet
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-10-18 17:44:00
|
Mathias |
Om reklam kan få folk att äta bättre eller träna lite mer så är det väl bara bra?
|
|