|
Inlägg #21: Postat: 2005-10-08 21:14:00
|
|
Janne B |
Får jag låna några ord från en vida känd bön:
Gud Ge mig sinnesro, att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden.
Man behöver inte vara troende för att ta till sig den här fina bönen.
/Jan diakon.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2005-10-10 02:07:00
|
|
Anna Ekelund |
Angående anonyma källor, Aleta: Jag förstår att mina bekanta inte vill gå ut i offentligheten. De flesta horor jag känner har familj och/eller barn. Det är av hänsyn de är tysta. MEN om du vill ha dialog och svar är det bara att maila horor direkt. Ha en dialog, be att få rimga upp och prata.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2005-10-10 10:27:00
|
|
Anna Veeder |
Apropå anonyma lyckliga horor: eftersom den enda horan jag känt tyvärr inte tillhörde den här skaran utan snarare den icke-anonyma olyckliga, skulle det vara kul om Anna kunde fixa en lite mer ingående intervju med någon av sina bekanta. Kan ju berätta under fiktivt namn eller så, som Sunny, som jag tycker har bra kommentarer.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2005-10-10 16:08:00
|
|
magnolia |
Glad amatörism - nej, det är inte prostitutionen utan den här typen av krönikor jag tänker på. Och kollar man in slagväxlingen på Länk: blogg.lo.se så fattar man ju att Anna E tror att hon har monolpol på hur det ligger till. Tricket med e-postacressen kan vi väl låna: vilken mailadress borde Anna ha? Skotdigsjalv-o-skit-i-annahotmail.com?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2010-05-24 21:19:00
|
|
Nettan999 |
Måste bara kommentera denna artikel med en annan artikel som jag skrev för inte så länge sedan: Sexköpslagen hindrar kvinnor från att bejaka sin sexualitet Länk: sourze.se och jag håller med skribenten om att man inte bör yttra sig om något man inte är insatt i.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2010-05-25 10:08:00
|
|
Bizon |
Prostitutionen handlar inte bara om könsexploatering - jag menar att alla som mot sin övertygelse utför någon handling dom inte skulle göra om deras egen moral hade veto även ska gå under benämningen prostituerad. Det innebär också att en del av de som sysslar med könsexploatering inte bör benämnas prostituerade. Det är nämligen så att alla könsarbetare inte är heroinister eller handlar i strid mot sitt samvete det finns de som gillar sitt jobb. Jag är säker på att att det skulle finnas fler sexarbetare av alla könsvariationer om vi inte kulturellt och religiöst utsatts för negativ, moraliserande och kontrollerande indoktrinering kring det mesta som har med kön att göra. Inte bara för att sopa mattan åt presumtiva sexarbetare i allmänhet bör sexköpslagen avskaffas och möjligheten till organiserat könsarbete möjliggöras med skattade pensions och sjukpenningsgrundade förtjänster, samt säkra och hygieniska omständigheter för de verksamma och deras kunder ävenledes möjliggöras - även för de som av någon anledning har behov av dessa tjänster som nu blir kriminella bör lagen avskaffas då det de facto handlar om specifikt personliga och artsegna behov som genom sexköpslagen diskrimineras...
|
| |