Säkert har även Charlotta Flinkenberg ett pris

Den här tråden diskuterar artikeln Säkert har även Charlotta Flinkenberg ett pris.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-10-05 11:48:00
Davido
Anna, är det verkligen du som skrivit den här insändaren? Jag tycker inte att det låter som ditt språk.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-05 11:54:00
Tarja
Ekelund, det var den värsta smörja jag har hört! Många blir prostituerade för att t.ex finansiera sitt heroin-missbruk. Dom har ett helvete. Charlotta skrev också om att sälja sin själ, det glömde du att nämna. Om du anses som tuff , då vill jag aldrig bli tuff. Du har inget hjärta. Tycker du också att det är en .ploj när en 12- åring går på gatan och på frågan: Varför? svarar: Jag håller på och sparar ihop till en häst! Dina tuffa väninnor som gör det av nyfikenhet är bara bluff.
Inlägg #3: Postat: 2005-10-05 14:02:00
Johannes J
Du kallar din motpart för "kolumnisthora" och inleder med den inte speciellt objektiva tesen om att Flinkenbergs krönika per definition är dålig? Förstår inte riktigt om du vill förolämpa Flinkenberg, debattera med henne, eller berätta om dina egna teorier om hur samhället ser på prostitution.
Inlägg #4: Postat: 2005-10-05 14:32:00
Unto S
Och Billy Butt kallar fröken Ekelund ”tuff”, he-he! Kan inte fröken Ekelund bli surrogatmamma åt Billy Butt´s barn eftersom hon är så ”tuff” och dessutom kan döma dansande par på Ålandsfärjan.
Inlägg #5: Postat: 2005-10-05 15:32:00
Lars Nilsson
Säga vad man vill om Anna, som väl själv är mediahora i Aftonbladet, räddhågsen är hon inte. Hon går inte precis ned sig i "hu-vad-hemskt-du-är-utnyttjad-av-männen-och-haft-en-vidrig-barndom-med- sexuellt-utnyttjande-inte-undra- på-och-social-utslagning-med-knark-och-allt-annat-jävla-eländesyndromet. Bara den inställningen ger poäng.
Inlägg #6: Postat: 2005-10-05 15:49:00
Sunny
Tack Anna! Med många år i sexbranchen bakom mig o många vänner inom sexarbetarnas förening Rosea så är jag glad över att du inte går på mediamyten om alla stackars offer! Dessutom: Sälja sin kropp??? En hora säljer sexuella tjänster ungefär som en som gräver diken åt folk: Det är bara det att ryggen blir inte lika utsliten o förtjänsten är bättre.
Inlägg #7: Postat: 2005-10-05 16:06:00
Inger Olsson
Vill inte yttra mig precis om kolumnistkvalitén. Men vill inflika - eftersom tyckaren tror sig veta vad som tydligen är värst när hon skriver:
"Hon har ju redan passerat den svåraste barriären; att verkligen fysiskt ställa sig där och ta kontakt. Hennes hjärta har redan bultat, och när hon kom hem pumpade adrenalinet."
Inlägg #8: Postat: 2005-10-05 16:12:00
Jan E
Var tvungen att först läsa Flinkenbergs kolumn. Den var faktiskt helt ok och hade sina poänger. Men man kan givetvis förstå att den inte faller en cyniker som Anna E på läppen. Invändningen att man inte säljer sin kropp är fånig – uttrycket är nu ”sälja sin kropp”, trots att alla vet att man har den kvar. Fast ”sälja sin själ” kanske vore bättre..
Inlägg #9: Postat: 2005-10-05 16:37:00
Lars Nilsson
För övrigt är för lite personangrepp i den svenska debatten. Sånt piggar alltid upp och sätter studs på tillvaron. Annat var det på Stridbergs tid. Då var ursinniga påhopp och förolämpningar vardagsmat. Här på Sourze är det ändå något så när. Tack bla Unto, Alf och bloggeri.
Inlägg #10: Postat: 2005-10-05 18:42:00
Chris.X
Är det några som verkligen "svärtat ned" prostitution är det onekligen extremfeministerna. Många prostitutionsmotståndare verkar ungefär resonera såhär: Människor inom prostitution knarkar och mår dåligt, alltså löser vi problemet genom att ta bort prostitutionen. Hur skulle det se ut om man resonerade så i ett annat område?
Inlägg #11: Postat: 2005-10-05 23:42:00
Calle Z
"Det är så fult att skriva så indignerat om något som man inte har det minsta hum om". A.E. Du skriver själva i Aftonbladet? Lycka till! Om du skall leva som du lär ut i denna text! Men å andra sidan så har du säkert en hum om allting..
Inlägg #12: Postat: 2005-10-06 08:11:00
Mysan
Kanske tyckte hon det var spännande vem vet? Men detär ungefär som när modeskribenten i aftonbladet blev fet för en dag.Inga killar tittar på henne m.m. Helsjukt!
Inlägg #13: Postat: 2005-10-06 10:21:00
Fowler
Jag tycker det är dags för achberg att wallraffa bland torskarna, det skulle iaf jag tycka var intressant.
Inlägg #14: Postat: 2005-10-06 12:44:00
Fowler
Både Anna E. och Sunny nämner Rosea, jag har googlat men hittar bara några artiklar som nämner Rosea i förbigående. Kan ni fixa en hemsida eller?!
Inlägg #15: Postat: 2005-10-07 00:39:00
Lena Katharina
Hm. Det tycks som om Ekelund går i samma fälla som många andra. Hon odlar en image så hårt att den blir självuppfyllande. De som har annan åsikt kan inte tänka själva, har låtit samhället tränga in i hjärnbarken, sitter på höga hästar, är nymoraliska osv osv. Jag tycker att Ekelund ska ta ett steg tillbaka och betrakta sig själv och sin "tuffhet"...och då komma ihåg att nedlåtenhet gentemot sin läsekrets är något man ska vara försiktig med, om man vill ha den kvar.
Inlägg #16: Postat: 2005-10-07 13:53:00
bengtsson99
klokt, men lättköpt. Den upprörda moralen är inte så himla genomtänkt alla gånger. Det är lätt att gå emot, men du gör det elegant och kittlande, sådant säljer - men det vet du nog.
Inlägg #17: Postat: 2005-10-07 15:35:00
Anna Drangel
Enligt dig Anna har de tjejer som börjat sälja sin kropp och sedan råkat illa ut sig själva att skylla? Jag tyckte språket i inledningen av din text var lite knölig att förstå.
Inlägg #18: Postat: 2005-10-08 15:32:00
Aleta
Himlars vad många prostitutionsförespråkare det fanns på Sourze! Anna Ekelund gör debatten svår genom att som bevis ha några väninnor som börjat prostituera sig av "nyfikenhet, ploj och kittlande lust". Anonyma väninnor. Vars omständigheter och skäl är helt omöjliga att bemöta, just eftersom de är anonyma.
Inlägg #19: Postat: 2005-10-08 15:36:00
magnolia
Tala om primitiva argument. Anna driver tesen att det kvittar om du säljer in en artikel du mskrivit, din tid som journalist, lärare, kock eller städare eller om du säljer sex. Samma sak här som där, fritt val i båda falllen. Radikal jämilkhet, va? Men om detta är samma Anna Ekelund som skriver i Aftis på fredagarna - och det är det väl? - så känns det helt logiskt.
Inlägg #20: Postat: 2005-10-08 15:40:00
magnolia
Får låna någr ord av Ann-Charlotte Altstadt i en artikel Om Carro Gynnings nyutkomna "Ego Girl" förra veckan: "Det har blivit en politisk och moralisk sanning att vi alltid väljer själva --- Det är lättare att idag komma ut som bög än att komma ut som en person som saknar handlingsalternativ" Nej, fnasket har oftast inte så månag handölingsalternativ - men kan aldrig säga det öppet.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...