Inlägg #1: Postat: 2005-10-04 16:50:00
|
Inger Olsson |
Sen det där med konflikt. Bengt lägger tydligen helt av direkt han blir igenkänd och ställer inga krav längre? ;-
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-04 17:00:00
|
steno |
Det gäller tycker jag att åstadkomma en konflikt där B verkar vara en riktig petometer för att sen gestalta en vändning som ska visa att B nog hade "rätt" och att det fanns skäl för sin noggrannhet. Återknyter man till barndomen kan man nog uppträda som en "ny" person. Han behöver nog inte begrava sin konflikt. I slutmeningen ligger en antydan att han kan få skadestånd etc som möjliggör att han kan förverkliga sina drömmar
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-04 17:04:00
|
steno |
Avsikten är förstås att visa att upplevelser i barndomen kommen att prägla beteendet senare. Det kan vara hänsynslöshet, karrärsjuka, hävdelsebehov eller utpräglad rädsla för att göra fel.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-05 16:19:00
|
Inger Olsson |
Steno: jag kan inte, som läsare, avgöra om Bengt har blivit orättvist behandlad och därför ska ha rätt till skadestånd. Av facksamtalet i början får man kanske ett annat intryck. Att Bengt själv är även delaktig i de problem som tydligen har uppstått på arbetsplatsen. Och det vill man kanske inte alltid diskutera? Din avsikt är tydlig.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-05 17:08:00
|
steno |
Meningen är att läsaren till en början skall få intrycket att B är ett problembarn och att det nog finns goda skäl för företaget att sparka honom för att sedan få en förklaring till B:s sätt att arbeta. Tyngdpunkten ligger på det. forts.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-05 17:14:00
|
steno |
I verkligheten kan B inte sparkas. Den nye VD:n vill inte skylta i pressen. Även om chefer bytt företag är det mycket anmärkningsvärt att både underteckna offert och i senare skede besluta. B hade antingen kunnat vara kvar eller om företaget inte följt dom hade han fått skadestånd om 48 månadslöner.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-05 17:16:00
|
steno |
Alla som kommenterat vill minska ned den fackliga delen till förmån för 40-talsmiljön, så även du så jag har valt att göra den så litet som möjligt. Hälsningar StenOm du är intresserad av noveller: www.noveller.nu
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-05 17:26:00
|
Inger Olsson |
Gick in och snabbtittade. Kände igen några Sourzenamn. Det är säkert trevligt att det startas en novellsajt.
|
|