Stormningen av Hvitfeldtska skolan

Den här tråden diskuterar artikeln Stormningen av Hvitfeldtska skolan.
Inlägg #1: Postat: 2001-06-26 15:28:00
Danne
Inte för att ta polisen i försvar, men att alltid tro att polisen är ett hot verkar ju inte så vettigt. Från de flesta texter som jag läst, så verkar de demonstranter som varit på skolarna se polisen som just ett hot. Så behöver det ju faktiskt inte vara...
Inlägg #2: Postat: 2001-06-26 17:52:00
Per Edman
Kort sagt, polisen var inte ute efter de oskyldiga, så varför känner ni er så utpekade? Dumt.
Inlägg #3: Postat: 2001-06-26 18:18:00
Chrille
vicket blaj!! Demilitariserad zon??? IDIOTER!! Ska ni skriva era egna lagar precis som Hells Angels? Det finns såvitt jag vet ingen "demilitariserad" zon i Sverige och det får det inte finnas heller! Ni började därmed bråket. Misstag två var att inte gå ut när ni fick lov att gå med packningen. Bråksugna nötter!!
Inlägg #4: Postat: 2001-06-26 22:49:00
Daniel Alsén
Strunt!
Jag börjar tröttna på att vänsterna försvarar sitt beteende i Göteborg med att polisen "provocerade". Strunt! Om du känner dig provocerad av polisen - synd. Du ska rätta dig efter vad de säger. Tycker du att de gör fel får du klaga genom rätt kanaler i efterhand. Hur du ens kan tänka tanken att det på något sätt går att rättfärdiga vansinnet i Göteborg är helt sanslöst. Det gör inte dig ett dugg bättre än terroristsvinen som sänkte svensk demokrati under ett par vansinniga dagar.
Inlägg #5: Postat: 2001-06-27 02:25:00
Jonas B
Jag skulle skämmas ihjäl mig om jag svamlade likadant om hur jag blivit så provocerad av polisens blotta närvaro att jag deltog i ett upplopp.

Kravallerna som vänsterfolket höll i Gbg tycker jag var mycket värre än de som fotbollhuliganerna hade där under fotbolls-EM.

Fotbollshuliganer, som är mycket bättre folk, söndagsslåss med polisen och står för det. Vänsterhuliganer kör en vecka av självömkan över inbillade övergrepp efteråt, som är otroligt otrevlig att se och höra på.
Inlägg #6: Postat: 2001-06-27 13:05:00
Dan
Polisen är allmänhetens beskyddare. Kom in i matchen.
Laddar...