Sveriges muslimer kan ta luften ur fatwan

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2005-10-05 10:09:00
El Guatusi
Dessa muslimer som ser pa det oppna vasterlandska samhallet utan fruktan far ofta utsta ankagelsen att vara "rafida", dvs "Islams fornekare" - precis som de marxister som inte foljde den revolutionara vagen pa 30-talet kallades "socialfascister" av de ortodoxa kommunisterna.
Inlägg #62: Postat: 2005-10-05 10:18:00
El Guatusi
/59 Den stora skiljelinjen inom Islam ar val profetens liv "hadith" som ju tolkas olika av shiiter och sunniter. Jag har tillbringat manga luncher med muslimska kompisar som diskuterat exakt vari skillnadetna ligger, men inte ens dar kom de overrens. Hursomhelst, El Zarkawis attentat mot Iraks shiiter har sin grund i anklagelsen att shiiterna ar forradare o kattare - vilket bl a ledde till att de oppnade Baghdads portar for den mongoliska invasionen 1258.
Inlägg #63: Postat: 2005-10-05 10:26:00
Janne B
Mycket glad över att du El G deltar i detta samtal med mig.Jag har mycket att lära och återkommer.
Inlägg #64: Postat: 2005-10-05 11:10:00
Unto S
Janne B. Äldsta sonen fick med posten en tidning från Diakonia som heter Dela med – utrota fattigdomen nu. Han fick väl den för att han skickade pengar till välgörenhet. Vilken fruktansvärd förstasida. Hela sidan upptogs av en dollarsedel och texten ”utrota fattigdomen nu” Jag mår fan i mej illa, är det med dollarsedelns hjälp vi ska utrota fattigdomen.
Inlägg #65: Postat: 2005-10-05 11:11:00
Unto S
Eller det kanske är rätt som Bush gör med sina dollarsedlar i Irak och Afghanistan. 160 000 soldater som skjuter och dödar fattiga, missiler, bomber, svält. Visst får vi bot på fattigdomen om vi använder USA´s metoder, dödar alla fattiga. Det tycks även tidningen Diakonia hålla med om.
Inlägg #66: Postat: 2005-10-05 11:12:00
Unto S
Tänk om någon kom på idéen att använda alla pengar, som Bush använder till vapen, att använda pengarna till att ge mat till svältande, sjukvård till behövande, skolor till barnen. Irakpengarna hade räckt till att ge hela världen välstånd och fattigdomen hade försvunnit. Men Bush och Diakonia vill tydligen bomba bort fattigdomen. Jag skriver detta eftersom jag läste att Janne B hade något att göra med Diakonia.
Inlägg #67: Postat: 2005-10-05 11:19:00
Janne B
64 Pengar från oss rika och vettigt arbete är givetvis vägen till välstånd.Har inte tidningen tillgänglig. De har kanske misslyckats med framsidan.Men jag har sett många bra projekt som startats med svenska kronor och lokalbefolkningens arbete. Det har blivit skolor,sjukvård, jordbruk, vattenledningar mm av det.
Inlägg #68: Postat: 2005-10-05 11:20:00
Janne B
forts. Sänd en slant du också.Min dotter Lisa har varit i Peru senaste halvåret och sett till att "indiankvinnor" kommit in ,registrerats i sjukvårdssystemet.Andra har jobbat med att urbefolkningen fått lagfarter på sin jord, med hjälp av kollektpengar. Vad har du gjort under tiden?
Inlägg #69: Postat: 2005-10-05 11:25:00
Janne B
65 "Tycks". Du fantiserar.........66 Vilka fantasier."Vill tydligen".
.............Jag stöder gärna Diakonia för de gör en massa bra saker i samarbete med svenska SIDA inte med Bush.
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...