Om Irak, om terrorism och om demokrati

Den här tråden diskuterar artikeln Om Irak, om terrorism och om demokrati.
Inlägg #1: Postat: 2005-10-05 22:10:00
Villon
Bra formulerad, koncis, västerländsk självkritik. Way to go Jan. Du får min femma.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-05 22:12:00
Roger Lord
Det illvilliga sällskapet Bombhögerns Vänner förefaller inte ha läst din artikel ännu. Huka dig, dom laddar bara om. Hej, förresten!
Inlägg #3: Postat: 2005-10-06 12:34:00
Unto S
Ni har nog förstått, alla USA-kramare, att jag gav fem stjärnor till Jan W. Artikeln är oerhört bra sammanfattning av våra västerländska ”demokratiers” agerande på världsarenan. Den sparar jag på hårddisken för att använda senare som fakta när ”Bombhögerns Vänner” kommer med sina attacker. Just nu tycks Sourzes egen Bombhöger vara helt förlamad tack vare din artikel Jan W.
Inlägg #4: Postat: 2005-10-06 12:51:00
Leif-Arne
I frågan varför och hur berättigat det var att anfalla Irak är nog det mesta sagt redan. Vad jag funderar över är, nu är USA fast i Irak. Även om de skulle vilja åka därifrån så kan det nog inte göra detta i nuläget. Risken finns att det skulle bli än värre, öppet inbördeskrig. Kan icke direkt berörda länder på något sätt bidra till en stabilisering av läget, för irakierna själva.
Inlägg #5: Postat: 2005-10-06 13:50:00
Janne B
Artikeln är kort och därmed väldigt otillräcklig, självklart. Visst är den också ensidig,finns det en enda rad som säger något postivt om våra kämpande demokratier?Men beröm för initiativet.Nog borde vi kunna få fram en nyanserad debatt nu. Författaren har glömt fylla i profilen på "Min Sida".
Inlägg #6: Postat: 2005-10-06 14:45:00
Lars Nilsson
En upprepning av söndertröskade felaktiga argument som vänstern har rabblat till leda. Inte minst här på Sourze. Nytt möjligen att västerländsk demokrati också får skulden till att djuren dör. Idioterna i England och USA har till råga på allt i fria demokratiska val valt "ohederlige" Blair och "lögnaren" Bush. I undra på det går åt helvete.
Inlägg #7: Postat: 2005-10-06 18:31:00
Mathias
Visst är det underligt att amerikanerna i fria val valde Bush? De måste vara vileledda. De kanske inte har tillgång till opartiska, svenska media?
Inlägg #8: Postat: 2005-10-06 18:33:00
CMO
Vet verkligen inte om jag orkar "fiska" upp alla stolligheter ur denna intellektuella kloak. Bara ett exempel: "några hundra tusen araber strök med". Detta syftar säkert på "Lancet studien".
Inlägg #9: Postat: 2005-10-06 18:39:00
Anders Klasson
Bush och hans små vänner till
chefer illuminaterna är inga
demokrater,dom är bara för
Demokrati så länge som det gynnar
"Den nya Världsordningens" och
illuminaternas intressen.
Inlägg #10: Postat: 2005-10-06 18:58:00
Unto S
President Bush, vad kommer historieböckerna att skriva om honom? Lyndon Johnson blir nog ihågkommen för att han utökade den amerikanska styrkan i Vietnam till över 400 000 och att han på förmiddagen gick i kyrkan för att be till Gud och på eftermiddagen beordrare dödsbringande bombningar i Vietnam. Bombningar av främmande länder har alla amerikanska presidenter ägnat sig åt sedan andra världskriget så det kan man inte tas som specifikt för en enskild amerikansk president.
Laddar...