Glöm inte de elöverkänsliga vid lagskärpningen

Den här tråden diskuterar artikeln Glöm inte de elöverkänsliga vid lagskärpningen.
Inlägg #1: Postat: 2005-09-30 06:52:00
Per W
DO:s och HO:s lokaler ska vara "tillgänglighetsanpassade" för elöverkänsliga? Hurdå? Bara fotogenlampor och öppen eld? Och kommunikation med brevduvor? Och 10 mil från närmsta 3G-mast?
Inlägg #2: Postat: 2005-09-30 08:28:00
Nähädu
Och hur hade artikelförfattaren tänkt att det skulle gå till i praktiken? Jag säger som Emil i lönnebergas pappa: "vilket stolleprov.."
Inlägg #3: Postat: 2005-09-30 16:44:00
Beckisbarnet
Skall hela samhället alltså anpassas för sjuka människor? Handikappsanpassning behövs såklart till viss del, men detta ständiga gnällande på att hela Sverige skall anpassas efter handikappade & sjuka verkar ju i sig helt sjukt. För övrigt kan jag inte fatta hur man skall gå till rätta med att "handikappsanpassa" samället för elöverkänsliga. Hur ska det gå till?
Inlägg #4: Postat: 2005-09-30 16:49:00
Beckisbarnet
Hur ska man handikappsanpassa tex gamla stan i Stockholm, riva upp kulturminnesskyddet och sätta rullstolsramper framför varje butik, ta bort kullerstensgatorna och asfaltera alla gator.. Märkligt! Hur ska man då handikappsanpassa gamla stan för att även passa elöverkänsliga- stänga av elektriciteten & ha tända ljus istället?
Inlägg #5: Postat: 2005-09-30 16:52:00
Beckisbarnet
Man borde väl även handikappanpassa Sverige till fördel för solöverkänsliga. Låt socialdemokraterna konstruera en enorm horisontalt monterad rullgardin och så dra ned den över Sverige så blir nog allt bra! Så kan vi ju stänga av strömmer också-- det är ju avvecking som ger utveckling!!
Inlägg #6: Postat: 2005-09-30 16:57:00
Beckisbarnet
Jag känner en fysiskt handikappad tjej som tycker att Spanien är ett mycket roligare land för henne att leva i, trots att det inte är handikappsanpassat. Måste vara alla dessa jävla lagar som gör Sverige så obotligt trist!
Inlägg #7: Postat: 2005-10-05 18:17:00
Chockad
Är inte el-allergi en stor myt?
Läs på www.folkvett.se
Inlägg #8: Postat: 2005-10-05 18:17:00
Chockad
Är inte el-allergi en stor myt?
Läs på www.folkvett.se
Inlägg #9: Postat: 2005-10-13 10:43:00
Beckisbarnet
Olle skrev:
"Alla skall kunna gå över en gata, uppleva musik-evenemang, tillgodogöra sig information på websidor eller äta middag på krogen."
Laddar...