Inlägg #1: Postat: 2005-09-29 14:05:00
|
Lars Nilsson |
Alla har vi blivit lurade av staten och företagen på våra pensioner och pengar, Ja, alla utom en. Han som gnäller mest ligger på plus på 226 och har tagit på sig rollen att förklara hur blåsta vi andra är. Varför inte sadla om och bli aktierådgivare till gagn för hela mänskligheten?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-29 14:19:00
|
CMO |
Jaha så har man hela sitt sparkapital i ett företags aktier så blir man ruinerad om det företaget går i putten. Detta har vi vetat sedan Kruger-kraschen, minst.... Å andra sidan om företaget man hade sina pengar i var Microsoft, Wal-Mart, Dell, Intel etc så hade man blivit rik som ett troll. Sådan är kapitalismen som Unto brukar säga. Den som inte begriper det ska inte köpa aktier.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-29 14:47:00
|
Leif-Arne |
Utan att ha tid att läsa berörda artiklar och fundera, så är min kommenter till JL: Grattis! När det skrivs artiklar om dig som artikelförfattare har du lyckats placera sitt eget varumärke. Om du har rätt eller fel spelar inte så stor roll, du har i alla fall genomslag.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-29 15:17:00
|
Janne B |
Bra Lord att du går in och besvarar de flesta frågor som uppstått.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-29 16:37:00
|
Unto S |
Mellansonen sparade ihop 60 000 och satsade pengarna på fonder enlig experternas kapitaliströvslickare hänvisningar. Förlust 32 000 kr. Yngsta sonen hann spara 10 000 innan kapitalismkraschen kom. Förlust 7 200 kr. Jag själv då? Ju, jag satsade 130 000 på Skandiadirektörernas kapitalförsäkring. Och blev jätteglad när värdet sjönk till 67 000. Ju, jag är jätteglad, min familjs förluster har i alla fall blivit snygga tapeter på väggarna i Skandiadirektörernas lyxlägenheter.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-29 18:33:00
|
MarjaLena |
Lars Nilsson bär på ett märkligt hat mot dem som inte tycker som han. Varför denna rädsla? t. Han förstår inte skillnaden mellan att ta avstånd från kvartalskapitalism och nyliberalismen å ena sidan och att bejaka marknadsekonomi å den andra. Världen förändras, nyliberlismen har gjort fiasko, nu råder andra tider. Häng inte kvar i det gamla tänkandet! Lyssna på kapitalister som Bennet, Weil och Soro, är mitt råd. Dessa är framtiden.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-29 20:50:00
|
Lars Nilsson |
Inte nog med att Lord talar om att hans aktiespekulationer givit en värdestegring på 226, nu måste Unto skryta med att hans kåk minsann haft en värdestegring på 600. Man börjar förstå varför vänstern kräver hårdare tag mot dessa aktie- och fastighetsspekulanter, som profiterar på det hårt arbetande folkets slit.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-30 08:45:00
|
bloggeri |
Nu börjar sourzehögern bli rent av löjlig. När en kapitalist tjänar grova pengar på bedrägerier och arbetsfria inkomster jublar man och applåderar. När en vänstermans hus stigit i värde hånar man för detta. Det har visat sig att just marxister är bästa börsanalytiker. Därefter kommer apor. Sedan experterna.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-09-30 17:21:00
|
bloggeri |
Måste vara CMO som skrivit detta: "Både ja- och nejsidan gjorde inför folkomröstningen misstaget att föra debatten på en plus- och minusnivå istället för på en ideologisk." Nu efterlyser han en "vokal motrörelse" som är "objektiv". Jag förstår nada.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-10-02 10:02:00
|
bloggeri |
Den amerikanska kongressen revisonsenhet riktar skarp kritik mot Bush-administrationenns metoder att använda statens pengar till politisk propagande.
"Att skattebetalare får finansiera propaganda från Vita huset är ytterligare ett tecken på den kultur av korruption som genomsyrar Vita huset och den republikanska ledningen", säger senator Edward Kennedy.
|
|