Makten lurar dig

Den här tråden diskuterar artikeln Makten lurar dig.
Inlägg #1: Postat: 2005-09-22 21:01:00
Lars Nilsson
Ja, allt är åt helvete. Vem skall man lita på? Mor, Far, Gud, revolutionen, Ohly eller vad? Inga svar ges. Däremot får vi reda på att sossar och borgare tar galna beslut och att ett kollektivt vansinne drabbat alla giriga VD-ar. Vem kan efter denna artikel se världen någorlunda positivt. Kan v och mp möjligen rädda oss?
Inlägg #2: Postat: 2005-09-22 21:39:00
GunnarL
Det var en mycket bra artikel - jag ser samma sjuka som Du. Allt vad Du efterlyser - kunskap, moral, överblick och kärlek - saknas. Kvar står bara den allt överskuggande girigheten! Vad gör man åt det? Fan vet! Kanske återinföra kristendomsundervisningen i skolorna så att folk får lära sig vad som är rätt och fel.
Inlägg #3: Postat: 2005-09-22 21:43:00
GunnarL
Men då skolkar väl alla muslimer och så blir det liv om det. Jag glömmer dock aldrig när skitstöveln Lars Rahmkvist stod i riksdagen och läste lusen av riksdagsmännen för at de inte var tillräckligt företagsvänliga och alla satt och hukade i sina bänkar. Det var ett typiskt exempel på hur svensk demokrati har förfallit. Hade det varit någon stake i våra folkvalda hade de gett honom en spark i röven och slängt ut honom.
Inlägg #4: Postat: 2005-09-22 23:06:00
Calle Z
Visst är vi lurade! Vi har en massa hycklare till politiker och en journalistkår som är bedrövligt dålig. Är sedan 70 av folket dessutom idioter Se Lords tidigare texter så varför skall man bli förvånad?
Inlägg #5: Postat: 2005-09-22 23:56:00
angus
Tack Herr Lord för att du säger den riktigt svidande sanningen om verkligheten som blir svårare och svårare att acceptera för dem som går och jobbar varje dag och hoppas att styrande ska se till vårt bästa, att du sedan kryddar med din Lordska stil gör det desto trivsammare att läsa.
Inlägg #6: Postat: 2005-09-23 02:53:00
CMO
Det framgår inte riktigt varför politikerna vill att pensionerna ska gå i putten och företagsledarna vill att företagen ska gå sämre. Inte heller framgår det varför det enligt Lord går så bra för Sverige trots alla dessa eländiga politiker och företagsledare som lurat in oss i EU och det ena med det tredje...
Inlägg #7: Postat: 2005-09-23 09:48:00
steno
Combustion engeneering var heller ingen hit i eftertankens blekhet.ABB förhandlar sedan åratal för att komma ur alla krav på asbestskador som personalen ådrog sig från förra ägare
Inlägg #8: Postat: 2005-09-23 10:12:00
bloggeri
Expressen kan i dag avslöja att Ericsson i tysthet använde sina hemliga schweiziska bankonton för att försöka dölja ett miljardfiasko i Ryssland. Go, man, go.
Inlägg #9: Postat: 2005-09-23 11:21:00
Unto S
Dom där 70 :s idioterna spökar hela tiden i bakgrunden och används som vapen mot Lord. 70 :arna har dåligt minne. Det var den danska regissören Lars von Trier som sa i intervjun med Stina Lundberg Dabrowski i SVT att 80 av danskarna och 70 av svenskarna är idioter. Lord citerade Lars von Trier. 70 :arna bör skärpa sig lite eller hur Zeta Kalle, Lars Nilsson, CMO och nu tycks även Janne B halkat in i det gänget. Tillfälligt kanske?
Inlägg #10: Postat: 2005-09-23 15:14:00
bloggeri
Lorden säger att han är en idiot. Men han måste nog avslöja för bombhögern om han är vänster eller högeridiot, dansk, skånsk eller vanlig svensk idiot. Helidiot eller halvidiot. Detta är väsentligt att få reda på. Varför är lite oklart, men vem vet vad som rör sig i deras hjärnor?
Inlägg #11: Postat: 2005-09-23 16:41:00
MarjaLena
Lord påminner oss. Förträffligt. Han sammanfattar och tydliggör. Sådan är all god journalistik. Kram.
Inlägg #12: Postat: 2005-09-23 21:57:00
GunnarL
Jag tycker den här artikeln av Lorden är så bra så jag kan inte riktigt släppa den ännu. Jag blir så heligt förbannad när jag läser den för den verklighet han beskriver är så sann, så sann...
Calle Z, Jag ger Dig 100 rätt i Ditt omdöme om våra politiker och framför allt våra journalister!
Inlägg #13: Postat: 2005-09-24 12:16:00
El Guatusi
Lord tar euro-omrostningen som ex pa att eliten lurade folket, men mig veterligt rostade svenska folket nej till euron. Naval, euron har haft manga ovantade o oonskade effekter - enorma prisokningar i Italien t ex - men det handlar om ett utpraglat langsiktigt projekt, som mojligen gar att analysera om ett par decennier. Om man nu tror pa EU-tanken o vill att EU ska kunna agera nagorlunda oberoende pa den internationella scenen, sa ar det svart att vara motstandare till den gemensamma valutan.
Inlägg #14: Postat: 2005-09-24 15:36:00
AlfVerner
"Där saknas nåt, men jag vet inte vad." SVAR: Det saknas ingenting alls. Den historiska cykeln tar sitt varv och vi är nu inne i den demokratiska upplösningen, samma upplösning som drabbar alla samhällen. Marknaden, överflyttningen av makt från det offentliga till det privata, från de demokratiskt valda till hemliga styrelser gör ett fåtal ofáttbart rika och en bred massa ofattbart fattiga.
Inlägg #15: Postat: 2005-09-24 20:43:00
CMO
Hörde en företgasledare som menade att han var mycket nöjd om 51 av hans beslut var riktiga. Förmodligen en realistisk om än förenklad bild. Ibland kan det vara värt att ta risker ibland inte. Varje beslut är unikt.
Inlägg #16: Postat: 2005-09-26 17:54:00
Anders Klasson
I den här artikeln har Lorden rätt,
ingen tvekan om det.
Laddar...