|
Inlägg #1: Postat: 2005-09-16 04:25:00
|
|
stålis |
Kurder kräver man inte skall upprätta en mångkulturell nation i Kurdistan. Eller att palestinierna skall göra det i sin. Eller judarna i sin. Överallt har icke-europeiska folk rätt till ett eget land.
Men européer skall acceptera inflyttning av massor från avlägsna länder som får vara nationalistiska mot hemlandet och sitt folk.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-16 04:26:00
|
|
stålis |
Josef Kurdman har visat hur elever från andra nationaliteter får visa upp sina hemländers flaggor på skolkorten, något som svenska elever inte får.
Han gjorde ett pedagogiskt experiment. Lät en svensk elev komma in i klassrummet med en t-shirt med svensk flagga på och sen frågade han vad de tyckte. Jo, han var ”rasist”? Vem har lärt dem att tänka så?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-16 04:26:00
|
|
stålis |
Knappast de själva. Utan alla politiskt korrekta medelklassakademiker som vill vara fina inför varandra. Dessa hycklare med rötter i 68-vänstern. De har lyckats ödelägga inte bara Sverige, för de finns i varje västland, utan hela västvärlden. Och det värsta är att de själva eller deras ”moral” infiltrerat¨ moderaterna i Sverige, de konservativa i Storbritannien och republikanerna i USA.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-16 04:27:00
|
|
stålis |
Samuel Huntington varnar i ”Who are we?” att detta svek mot de egna väljarna, kan ge upphov till en västerländsk, vit nationalistisk massrörelse. Inte nödvändigtvis som den i Tyskland på 30-talet, men det helt säkra kan vi inte vara.
Att inte se mönstret och järtecknen redan nu visar antingen på självbedrägeri eller stor dumhet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-16 04:30:00
|
|
stålis |
Så svaret är nej; jag har inte lugnat ner mig.
Jag är mer förtvivlad än någonsin.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-16 08:28:00
|
|
bloggeri |
Så går det när man skriver med hjärtat, det blir bra! Min förra kommentar försvann, du får en fyra!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-16 08:58:00
|
|
stålis |
Bästa Bloggeri, hamnade ditt svar i fel tråd eller betygsatte du mina kommentarer till Jonny Bergs artikel?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-16 09:01:00
|
|
stålis |
Nå, fortsätter uttrycka mina känslor då: Vår tid kanske liknar andra epoker till sin inre karaktär, men på grund av olikheterna i ytligt hänseende, så ser inte människor i gemen de inre likheterna. De andliga eller psykologiska om man så vill. Därför lever de kvar i tidigt 90-tal eller i 80-talet och 70-talet och tror att någon som har mina åsikter, inte liknar dem själva vad gäller ideal och känslor.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-09-16 09:02:00
|
|
stålis |
De ser inte att vi hamnat i science fiction-värld. Inte Mad Max ännu, men "Strange days" - med upplopp och laglöshet i Los Angeles, fast på en vidare skala, involverande hela occidenten västerlandet.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-09-16 09:18:00
|
|
bloggeri |
Stålis, jordens medelpunkt är inte alltid där du befinner dig. Jag kommenterade och betygsatte Jonny Bergs artikel. Uteslutande. Den är bra. Å andra sidan förvånar du mig. Du är ju stark kritiker till "röde lordens" artiklar men jag tycker nog att ni ibland står rätt nära varann i åsikter. Jag tänker på Los Angeles o sånt. Schizzigt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-09-16 09:55:00
|
|
stålis |
Jag må väl vara förlåten om du berömmer Jonny Bergs artikel på min tråd? Hade det inte varit bättre att starta en egen?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-09-16 10:03:00
|
|
stålis |
Dessutom frågade jag ju om din kommentar hamnat på fel tråd, för det måste man väl säga att den gjorde? Så egocentricitetsinsinuationen var ju lite onödig. Jag tyckte för övrigt att det var lite spejsat att betygsätta kommentarer, men jag vill inte säga det, eftersom jag ogärna vill såra nån.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-09-16 17:25:00
|
|
Villon |
Jisses vad du skriver.
Återigen: det är väl aningen orättvist att skylla sånt på invandrargrupperna? Så många ”svenskar” har röstat på sossarna om & om igen. Olof Palme drev igenom ”det mångkulturella samhället” & nu är vi där. Varför vi inte kan få vifta med lite flaggor & fira skolavslutningen som förr, det vette fan. Men jag tror att det är vi själva som målat in oss i ett hörn.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-09-16 17:26:00
|
|
Villon |
Någonstans i kommentarerna skriver du att vi närmar oss en nationell kris. Gaska upp dig. Lider du så värst? Jag gör det iaf inte. Värst är & blir det nog för de grupperna som bor på ställen som Ronna.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-09-16 17:27:00
|
|
Villon |
Så vad göra? Ta oss i kragen eller välja den enkla lösningen, kasta ut dem & stänga gränserna? Det om något vore ju science fiction.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-09-16 17:35:00
|
|
Villon |
Att forna kolonialherrar som Frankrike & Storbritannien i efterhand har tvingats ta emot en hel del folk är väl inte mer än rättvist, Stålis?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-09-16 17:41:00
|
|
Villon |
Fast det vette fan om jag egentligen menar att man ska ge vissa grupper nåt slags frikort. För mig är det en sak att försöka förstå vad som ligger bakom, en annan hur man ska tackla det. Som sagt, ibland är det på plats med lite sura batongpoliser.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-09-16 19:10:00
|
|
Calle Z |
Villon Svar 16. Du ställde iof frågan till stålis. Men jag tar mig friheten att ge min syn på din fråga. Varför skall dagens generation behöva känna att det är "rättvist" att ta emot en hel del folk som du skriver för att deras länder tidigare har varit kolonialherrar? Skall de känna någon sorts arvskuld?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2005-09-16 19:14:00
|
|
Villon |
Calle Z:
nej visst. till slut blir det både orättvist & tjatigt att sönerna ska sona fädernas synder. Men det är så det fungerar. På gott & ont.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-09-16 19:24:00
|
|
Calle Z |
Villon. Där skiljer sig våra åsikter åt i denna fråga i af. Jag skulle aldrig tänka tanken ens att ge dagens tyska efterkrigsgeneration skulden för regimen 33-45. Varje individ får ta sitt ansvar och stå för sina handlingar, det skall inte efterkommande generationer få sona för.
|
| |